تاریخ انتشار :

شهر «گوانسو» چین

گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی ایران وچین

دو کشور ایران و چین به منظور ایجاد صلح و ثبات میان ملت‌ها به دور از تعصب‌گرایی و افراط‌گرایی مذهبی در زمینه گفت‌وگوهای دینی همکاری می‌کنند.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در پکن با حضور در انجمن تائوئیسم در پکن با هوانگ شین یانگ، معاون این انجمن دیدار و در باره همکاری‌های فرهنگی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

هوانگ شین یانگ در سخنانی، به همکاری‌های این انجمن با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از نخستین سفر خود به کشورمان در سال ۲۱۰۷ میلادی و دیدار با اندیشمندان فرهنگی و دینی به نیکی یاد کرد.

معاون انجمن تائوئیسم در پکن افزود: ایران کشوری متمدن، تاریخی و بسیار مشهور در جهان است، بنابراین گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی با این کشور اسلامی برای ما مهم خواهد بود.

وی همچنین، از برگزاری همایش بین‌المللی انجمن تائوئیسم در سال ۲۰۲۰ میلادی در شهر «گوانسو» چین خبر داد و خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در پکن برای حضور سه تن از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در زمینه تائوئیسم در این همایش، شد.

وفایی با بیان سوابق گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی بین اسلام و سایر ادیان الهی گفت: گفت‌وگو موجب تفاهم و تقریب می‌شود، چراکه اغلب نزاع‌ها و درگیری‌ها نتیجه عدم گفت‌وگو است.

رایزن فرهنگی کشورمان در پکن اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به موضوع گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان بسیار اهمیت می‌دهد به همین جهت مجامع رسمی در ایران این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: تقریب مذاهب و مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این رسالت مهم را دنبال می‌کنند.

تائوئیسم، دائوئیسم و یا فلسفه تائو، روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی است که بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرم‌ها و اشکال خاص حکومت مبتنی است، این روش در قرن ششم قبل از میلاد با مجموعه‌ای از معتقدات و مناسک و اعمال مذهبی در چین پیدا شد و بعدها مسائل فلسفی و عرفانی را نیز دربرگرفت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار