تاریخ انتشار :

روسیه

افزایش صادرات محصولات حلال روسیه به امارات

دولت روسیه به منظور تقویت فعالیت تجاری، صادرات حلال خود را به بازار امارات افزایش می دهد.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از اخبارک، نزدیکی بین امارات و روسیه افق های گسترده ای را برای افزایش صادرات محصولات حلال روسیه به امارات ایجاد کرده است، به طوری که شرکت های روسیه توجه فزاینده ای نسبت به بازار امارات و نمایشگاه های بزرگ که در طول امسال در دبی برگزار می شود، به خصوص بازار غذا، محصولات کشاورزی و محصولات حلال دارند.

مسئولان اماراتی و روسی بر اهمیت گسترش فعالیت های تجاری روسیه در بازار امارات به منظور تقویت صادرات به خصوص در زمینه کشاورزی و استفاده از بازار محصولات غذایی در حال رشد امارات تاکید دارند.

روسیه در طول سالهای گذشته برنامه های متعددی برای تقویت حضور خود در بازارهای امارات در این عرصه اتخاذ کرده است، به طوری که در سال ۲۰۱۷ میلادی دفتر نمایندگی تجاری خود را در سفارت روسیه در ابوظبی افتتاح کرد و همچنین در سال ۲۰۱۹ به افتتاح خانه غذای روسیه در دبی اقدام کرد.

«عمر خان» مدیر دفتر بین المللی در اتاق دبی گفت: روسیه تلاش های بسیاری برای حمایت از صادرات غذایی خود به خاورمیانه و آسیا انجام می دهد.

عمر خان گفت: دولت امارات از این روند استفاده خواهد کرد، به طوری که صادرکنندگان این فرصت را خواهند یافت تا در بازارهای اطراف نزدیک به دو میلیارد مصرف کننده را جذب کنند.

وی ادامه داد: دفتر بین المللی اتاق دبی در باکو آذربایجان نقش مهمی در تعیین فرصت های تجاری در روسیه و سایر بازار های اروپایی و آسیایی ایفا می کند. برهمین اساس دبی را می توان به عنوان یک مرکز تجاری برتر برای شرکت های روسیه دانست.

مدیر دفتر بین المللی در اتاق دبی گفت: ما هفت سال پیش دفتر بین المللی باکو را افتتاح کردیم و از آن زمان تعداد شرکت های روسی ثبت شده در اتاق دبی سه برابر شده است و امروز ۵۵۰ شرکت در این دفتر برای همکاری تجاری ثبت نام کردند.

براساس گزارش سالیانه اخیر، وزارت اقتصاد امارات، میزان تجارت بین امارات و روسیه را در سال ۲۰۱۸ میلادی به ارزش ۳٫۴ میلیارد دلار آمریکا اعلام کرده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار