تاریخ انتشار :

اوگاندا

جایگاه وطن دوستی در اسلام

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با حضور در رادیو بلال این کشور به بررسی جایگاه وطن دوستی در اسلام پرداخت.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت پنجاه‌ و هفتمین سالگرد استقلال اوگاندا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در این کشور با حضور در رادیو بلال به بیان مطالبی در رابطه با موضوع «جایگاه وطن دوستی در اسلام» پرداخت.

وی در سخنانی، گفت: اوگاندایی‌ها برای تحقق توسعه همه جانبه به فضایی سرشار و مملو از سخت کوشی، وطن دوستی، وحدت، صلح، فداکاری، خود اتکایی، عشق به یکدیگر، ایمان و عمل احتیاج دارند.

قزلسفلی در این برنامه زنده رادیویی افزود: داشتن ایمان قوی و عمل به آن، فداکاری ملی، مشارکت جمعی مسلمان و مسیحی، امام جماعت و کشیش، مسجد و کلیسا، مدرسه و دانشگاه، شهری و روستایی و همه اقشار مردم، اعتماد به نفس و خود اتکایی از جمله نشانه‌های وطن دوستی برای تحقق اهداف استقلال در اوگاندا است.

قزلسفلی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اوگاندا کشوری مستعد برای توسعه و دارای مردمی صلح دوست، مهربان و نجیب است، گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پیوسته تلاش می‌کند که جوانان هر روز بیش از پیش به مهارت‌های مختلف توأم با ایمان و عمل مجهز شده و کشور خود را آباد کنند.

بنابر اعلام این خبر، سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در رادیو بلال به وسیله یکی از کارشناسان این رادیو و کارشناس فرهنگی این نمایندگی از زبان انگلیسی به زبان لوگاندا(از زبان‌های مرسوم در اوگاندا) ترجمه شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار