تاریخ انتشار :

شیعیان سوئد

وضعیت شیعیان سوئد سال ۱۳۸۴

وی با اشاره به حضور نیروهای سلطنت طلب و منافقان با پشتیبانی استکبار جهانی گفت: متأسفانه در کشور سوئد رادیوهای ضددینی و ضدانقلاب اسلامی ایران فعال هستند و از این طریق به القای شبهات؛ مسخره کردن دین و شایعات می پردازند؛ از این رو مرکز اسلامی سوئد درصدد راه اندازی یک رادیوی اسلامی است.

 

 

download (1)

 

به گزارش رهیافتگان: حجت السلام والمسلمین حسن زاده : کلیسای بزرگی با مساحت ۲ هزار متر مربع که دارای کلاس های مختلف و دو سالن همایش است، به همت حجت الاسلام واعظی، نماینده بخش بین الملل دفتر رهبری در سوئد و نماینده مجمع جهانی اهل بیت (سلام الله علیها) خریداری شد و تبدیل به یک مرکز اسلامی در سوئد شده است. در این مرکز یک سالن همایش ویژه ایرانی ها و یک سالن همایش مخصوص مسلمانان عرب زبان است که در آنها برنامه های متنوع آموزشی، علمی، فرهنگی و تبلیغی اجرا می شود و روزهای شنبه و یکشنبه، مدرسه آن به صورت جداگانه برای دانش آموزان ایرانی و کشورهای عربی برنامه های اسلامی و مسابقه های جذاب برگزار می کند که در این امر آموزش و پرورش، سفارت و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی دارند.

حجت السلام والمسلمین حسن زاده افزود: در مرکز اسلامی سوئد در استکهلم، پایتخت سوئد در ماه مبارک رمضان و دهه محرم برنامه های مذهبی با دعوت از مبلغان و حضور ایرانیان مقیم سوئد برگزار می شود. وی ادامه داد: در ماه رمضان و در شب های قدر حدود ۲ هزار نفر ایرانی در این مرکز جمع می شوند و آیین احیا را بر پا می دارند.

وی؛ برپایی نماز جمعه، برگزاری دعای کمیل، ارسال اوقات شرعی و مطالب متنوع در مناسبت های مختلف برای حدود ۵ هزار نفر مشترک و مرتبط با این مرکز، رفع اختلافات خانوادگی (که به خاطر فرهنگ حاکم بر جامعه اروپا، کانون خانواده سریع متلاشی می شود) ، پاسخ به پرسش های عقیدتی و احکام و … از مهم ترین فعالیت های این مرکز برشمرد و اظهار داشت: در این مرکز، مدرسه ای از سوی سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور دایر شده است که جوانان در آن آموزش های عقیدتی و برخی دروس پایه ای معارف اسلامی را فرا می گیرند که از این کلاس ها هم جوانان ایرانی و هم جوانان کشورهایی مانند: پاکستان، عراق، لبنان و … بهره می برند.

وی یکی از برنامه های مهم و خوب این مرکز را راهپیمایی بزرگ روز عاشورا در هر سال دانست و گفت: شیعیان سوئد بعد از عبور از چند خیابان اصلی شهر استکهلم در میدان بزرگ این شهر تجمع می کنند و هنگام راهپیمایی پوستر و جزواتی به زبان انگلیسی و سوئدی که در آن فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) و معرفی دین اسلام تشریح شده است بین کسانی که در کنار خیابان ها به تماشای این راهپیمایی ایستاده اند، توزیع می کنند و از این راه تا کنون افرادی جهت آشنایی بیشتر با اسلام به این مرکز مراجعه کرده اند و برخی از آنها پس از پژوهش درباره اسلام مستبصر (رهیافته) شده اند و مذهب شیعه را انتخاب کرده اند و الان هم جزو اعضای فعال مرکز هستند و در ترجمه کتاب های اسلامی به زبان سوئدی مشارکت دارند.

وی گفت: پایگاه اینترنتی این مرکز به چهار زبان: فارسی، عربی، انگلیسی و سوئدی راه اندازی شده است که دارای بخش های پرسش و پاسخ، معرفی مراکز اسلامی، پاسخ به شبهات و تصاویر همایش ها و راهپیمایی های مرکز است.

وی افزود: هر سال چند همایش با حضور مستبصرین (رهیافتگان) در سوئد برگزار می شود و نیز جلسات گفتگوی ادیان با حضور مسوولان کلیساهای سوئد برگزار می شود و اقلام فرهنگی میان ۵ هزار خانواده در سوئد توزیع می شود.

وی با اشاره به حضور نیروهای سلطنت طلب و منافقان با پشتیبانی استکبار جهانی گفت: متأسفانه در کشور سوئد رادیوهای ضددینی و ضدانقلاب اسلامی ایران فعال هستند و از این طریق به القای شبهات؛ مسخره کردن دین و شایعات می پردازند؛ از این رو مرکز اسلامی سوئد درصدد راه اندازی یک رادیوی اسلامی است.

وی با بیان این که در کشورهایی نظیر سوئد امکان پخش برنامه های اسلامی از طریق تلویزیون های خصوصی و دولتی وجود دارد، گفت: مرکز اسلامی سوئد درصدد است تا برنامه های متنوع اسلامی تولید کند و از این شبکه ها پخش نماید.

وی با تأکید بر استفاده از این فرصت، افزود: اگر بتوان برنامه هایی از لحاظ فنی در حد استاندارد و قابل قبول تولید کرد، این تلویزیون ها حتی حاضرند آنان را به قیمت های خوبی خریداری کنند.

وی ادامه داد: در سوئد و به طور کلی کشورهای اروپایی حضور صهیونیست ها قوی است و رسانه های اول و یا دوم (تلویزیون و مطبوعات) در دست صهیونیست هاست.

وی با بیان این که در هر محله شهرهای سوئد کتابخانه های وسیعی وجود دارد، اظهار داشت: هر طیف و هر گروهی می توانند کتاب های خود را به این کتابخانه ها هدیه بدهند و مرکز اسلامی سوئد درصدد است تا با همکاری رایزن فرهنگی ایران و با هماهنگی مدیران کتابخانه ها کتاب هایی در ارتباط با اسلام و ایران به این کتابخانه ها بدهند.

وی افزود: استاد کمال مبدر، مسوول یک مدرسه اسلامی در سوئد است که دانش آموزان این مدرسه تا مقطع دیپلم بر اساس متون درسی آموزش و پرورش سوئد تحصیل می کنند و همچنین به آنها قرآن، احکام و معارف اسلامی آموزش داده می شود.

گفتنی است، حدود ۶۰ هزار نفر ایرانی در سوئد زندگی می کنند که بیشتر آن ها ساکن شهرهای استکهلم (پایتخت سوئد) و یوته بوری (گوتنبرگ) هستند و حدود ۶۰ هزار نفر عراقی و لبنانی نیز در این شهرها و نیز شهر “مالمو” زندگی می کنند.

منبع : اینده رشن

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار