تاریخ انتشار :

با قرآن در فضا

فضانورد روسی: قرآن را همراه خودم به فضا بردم

فضانورد روسی -قران -فضا

فضا علاوه بر همه چیزهایی که در خود دارد یک معنویت بزرگ دارد و انسان را مجبور به تفکر می کند و در هر سه پروازم با خودم قرآن به همراه داشتم ولی رسانه ها به آن نپرداختند چون رسانه ها تحت سلطه غرب است.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) ۲ فضانورد روسیه ای و ترکیه ای در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، حضور داشتند.

در ابتدا اناتولی استرابارسکی فضا نورد ترکیه ای به منظور انتقال تجربیاتش از فضانوردی گفت: انچه برای من بسیار جالب بود، کره زمین مثل کره ای پوشیده از آب به نظر می رسید و وقتی از سمت اقیانوس آرام به کره زمین نگاه می کنید فقط آب مشاهده می شود.

فضانورد روسی -قران -فضا

فضانورد روسی -قران -فضا

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دوربین های مناسبی در دست فضا نوردان است ولی در آن زمان با امکانات کم ما فقط آب را از زمین مشاهده می کردیم.

اناتولی گفت:کره زمین ما از قشنگترین و زیباترین کره ها در فضاست لذا باید جوانان تلاش کنند تا فضا را بیشتر بشناسند.

وی گفت: در منطقه خلیج فارس دود سیاه به دلیل استخراج نفت و جزیره هایی متشکل از پلاستیک دیده می‌شود و همه اینها ناشی از سیسات سیاستمداران است.

همچنین موسی بایف فضانورد روسیه ای تاکید کرد: من سه بار به فضا رفتم و نخستین پروازم بیست و پنج سال پیش بود و همه پروازهای من، طولانی مدت بودند و ۲۰۸ روز را شامل می شد.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی یک مدال قهرمانی از قزاقستان گرفتم مسیر من در فضا نوردی غیر معمول بود ولی کسی که هدف داشته باشد و برای آن تلاش کند به هدفش می رسد.

موسی بایف ادامه داد: من همیشه آرزوی پرواز داشتم در ابتدا به عنوان خلبان هواپیمای اکروباتیک کار خود را شروع کردم و نخستین قزاقی بودم که در فدراسیون روسیه به عنوان خلبان اکروباتیک فعالیت کردم و پس از آن توانستم با گذراندن مراحلی، به خلبانی نظامی و سپس به فضانوردی رسیدم.

وی گفت: فضا علاوه بر همه چیزهایی که در خود دارد یک معنویت بزرگ دارد و انسان را مجبور به تفکر می کند و در هر سه پروازم با خودم قرآن به همراه داشتم ولی رسانه ها به آن نپرداختند چون رسانه ها تحت سلطه غرب است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار