تاریخ انتشار :

حجاب در ایالت کرالا ی هند

آزادی استفاده از حجاب در مدارس ایالت «کرالا» در هند

مدیریت تعدادی از مدارس غیراسلامی در ایالت کرالا در جنوب هندوستان با صدور حکمی استفاد از حجاب را برای دانش‌آموزان مسلمان آزاد اعلام کرد.

 

download (1)

ایالت کرالا

به گزارش رهیافتگان: مدیریت تعدادی از مدارس غیراسلامی در ایالت کرالا در جنوب هندوستان با صدور حکمی استفاد از حجاب را برای دانش‌آموزان مسلمان آزاد اعلام کرد.

این تصمیم در پی درخواست‌های مکرر والدین مسلمان اتخاذ شد و به موجب آن دانش‌آموزان دختر از کلاس اول می‌توانند حجاب بر سر کنند.
تا پیش از این مدارس این ایالت، چه اسلامی و چه غیراسلامی، از کلاس پنجم به کودکان مسلمان اجازه استفاده از حجاب را می‌دادند.
پس از برگزاری کلاس‌های مطالعات اسلامی و قرآن و برپایی نمازهای جماعت روز جمعه در مدارس خصوصی، تقاضاها برای استفاده از حجاب از کلاس اول افزایش یافت.
ان‌ام جورج، مدیر یکی از مدارس غیراسلامی کرالا می‌گوید: اصرار زیاد والدین دلیل اتخاذ این تصمیم بود و از این پس دختران می‌توانند با روسری‌های سفید یا سیاه در کلاس حاضر شوند.
مدارسی که اکثریت دانش‌آموزان آن مسلمان هستند، سعی می‌کنند والدین را راضی نگه دارند و ارائه درس قرآن، مطالعات اسلامی و آزاد کردن حجاب به این دلیل انجام می‌شود.
۱۶۰ میلیون مسلمان در کشور یک میلیارد و صد میلیون نفری هند زندگی می‌کنند. کشور هند پس از اندونزی و پاکستان بیشترین تعداد مسلمانان را دارد.
منبع: خبرگزاری بین المللی قران – ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار