تاریخ انتشار :

کریستیان براد

در تگزاس عاشق شد، در دهلی مسلمان و در کابل ماندگار شدم

بین عکس‌های یادگاری که از کافه‌ها و رستوران‌های پر زرق و برق امریکا به من نشان داد با شکل و شمایلی که زندگی امروزی‌اش به خود گرفته، تفاوت از زمین تا آسمان است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) برای بسیاری زنانی که در کشورهای غربی بزرگ شده‌اند، زندگی در کشورهای شرقی با قوانین سنتی و مذهبی آسان نیست.
اما بعضی دل به دریا می‌زنند و به خاطر عشق، فاصله‌ها را پشت سر می‌گذارند. از جمله آنان، زن جوانی است به نام کرستیان که از تگزاس آمریکا به دنبال عشق به کابل رفته است. پیاده سازی هانیه زمامدار


کرستیان براد، زن جوان آمریکایی ۴ سال است در کنار مرد محبوبش در کابل زندگی می‌کند. او زندگی، خانواده و دوستان خود را در تگزاس آمریکا پشت سر گذاشت تا با محمد جان رحیمی، اهل ولایت ننگرهار افغانستان ازدواج کند. کریستی اکنون در تلاش است تا خود را به شیوه‌های جامعه افغان و سبک زندگی شرقی در کابل عادت بدهد.

بین عکس‌های یادگاری که از کافه‌ها و رستوران‌های پر زرق و برق امریکا به من نشان داد با شکل و شمایلی که زندگی امروزی‌اش به خود گرفته، تفاوت از زمین تا آسمان است. زندگی گذشته‌اش در آمریکا سبک و سیاق غربی داشت و حالا در افغانستان به عنوان معلم زبان انگلیسی و یک مادر سنتی نقش ایفا می‌کند.

کریستیان می‌گوید، حالا افغانستان هم مثل ‌آمریکا برایش عزیز است: “راستش من پیش از آشنایی با رحیمی به افغانستان فکر نمی‌کردم. تنها گاهی در خبرها می‌دیدم که نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند. وقتی قرار شد بیایم افغانستان، برای خانواده و دوستانم جالب بود، مگر کسی مانعم نشد. در این چهار سال کم کم به افغانستان خو گرفته‌ام. خاطرات خوش و ناخوش زیادی دارم. در کل از زندگیم در اینجا راضی هستم.”

آشنایی او با محمد جان رحیمی دانشجوی افغان که از ولایت شرقی ننگرهار افغانستان برای دوره کوتاه آموزشی به امریکا رفته بود، از دانشگاهی در تکزاس آغاز شد.
کریستی بعد از ازدواج با رحیمی به ولسوالی،، شهرستان دوردست و ناامن شینوار هم رفت و با خانواده شوهرش از نزدیک دیدار کرد.

محمد جان رحیمی شوهر کریستیان داستان آشنایی شان را این گونه روایت می‌کند:
در سال ۲۰۰۷ به شهر سن آنتونیوی ایالت تکزاس در ایالات متحده آمریکا رفتم و در آنجا درس خواندم و در سال ۲۰۰۸ با کریستی آشنا شدم. او هم در سال ۲۰۱۲ از آمریکا آمد. از اینجا رفتیم به دهلی هند و در آنجا کریستیان به دین اسلام مشرف شد. سپس ازدواج کردیم.
ظفر چهارساله حاصل ازدواج کرستی با رحیمی است. پسری با پدر افغان، مادر آمریکایی و آشنا با سه زبان فارسی، پشتو و انگلیسی.

برای بچه‌های کابل هم یادگیری زبان انگلیسی از زبان کریستیان خوش‌آیند و ساده است. کریستی در یک آموزشگاه بزرگ زبان که با شوهرش در کابل راه انداخته‌، انگلیسی تدریس می‌کند.
این آموزشگاه اکنون ۲۰۰۰دانش اموز دارد و تبدیل به یکی از اموزشگاه های بزرگ زبان در کابل شده است

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار