تاریخ انتشار :

شورای روابط آمریکایی اسلامی CAIR

افزایش اسلام هراسی از سال ۲۰۱۴

شورای روابط آمریکایی ــ اسلامی (CAIR) اعلام کرد: از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۰ هزار رویداد ضد اسلامی را در آمریکا ثبت کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی اسلامی، این شورا با انتشار گزارشی درباره رویدادهای تعصب‌آمیز علیه مسلمانان در بازه زمانی سال ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۵ مورد اقدام ناشی از تعصب علیه مسلمانان انجام شده است.


بر اساس این گزارش نه تنها تعداد موارد این اقدامات افزایش یافته، بلکه ماهیت خشونت‌آمیز آنها نیز تشدید شده است. از سال ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۹ دفاتر این شورا در سراسر آمریکا، هزار و ۱۶۴ مورد جرم ناشی از نفرت از مسلمانان از جمله حمله فیزیکی و آسیب به دارایی‌های آنها را به ثبت رسانده‌اند. همچنین طی این مدت ۵۰۶ مورد حمله به مساجد آمریکا به ثبت رسیده است.
این گزارش نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۵ پس از ورود «دونالد ترامپ» به کارزار انتخاباتی، جرایم ناشی از تنفر از مسلمانان افزایش داشته است. در این مدت ۲ هزار و ۷۸۳ مورد از این اقدامات ضد اسلامی از سوی نهادهای وابسته به دولت آمریکا انجام شده و در بین این سازمان‌ها اف بی آی با هزار و ۱۷۷ مورد بیشترین رفتار ضد اسلامی را داشته است.
همچنین بیشترین افزایش آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ با ۲ هزار و ۵۵۹ مورد است که رشد ۹۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴  دارد و نشان می‌دهد که پس از اعلام سیاست مسافرتی جدید ترامپ علیه شهروندان ۶ کشور مسلمان، گرایش‌های ضد اسلامی در این کشور رشد چشمگیری داشته است.
بر اساس این آمار، بیشترین اقدامات ضد اسلامی شامل خشونت، تبعیض در محیط کار، زورگویی و تهدید بوده است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار