تاریخ انتشار :

اندونزی

انجمن دانشجویان مسلمان، قدیمی‌ترین سازمان دانشجویی اندونزی

انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی(HMI) در پنجم فوریه ۱۹۴۷ میلادی در شهر «جوگجاکارتا»ی این کشور تأسیس شد، این انجمن قدیمی‌ترین سازمان دانشجویی در اندونزی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، این انجمن به طور مستقل فعالیت می‌کند و پرورش دانشجویان خلاق و خدمتکار براساس آموزه‌های اسلامی و افرادی مسئولیت‌پذیر به منظور تحقق جامعه‌ای عادل و دینی از اهداف این سازمان است.

انجمن دانشجویان مسلمان، قدیمی‌ترین سازمان دانشجویی در اندونزی است و از زمان آغاز آن عزم خود را برای مستقل بودن و عدم وابستگی به لحاظ ساختاری یا آرمانی با هر سازمان دیگری گرفت.

این انجمن با ابتکار «لفران پانه»، از دانشجویان حقوق و ۱۴ نفر از دانشجویان دانشگاه اسلامی اندونزی با هدف حمایت از ملت و جمهوری اندونزی و حفظ و توسعه آموزه‌های اسلام تشکیل شد.

کنگره انجمن هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و بیست و‌هشتمین دوره آن در جاکارتا صورت گرفت.

این انجمن در حال حاضر ۲۰ نهاد هماهنگ‌کننده و ۱۹۱ شعبه در سراسر اندونزی دارد و شرط عضویت در آن این است که نام دانشجو در دانشگاه‌های اندونزی یا معادل آن ثبت ‌شده باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی رسمی و غیر رسمی، دوره‌های مهارتی، نشست و بحث‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های بازدید از جمله فعالیت‌های این نهاد اندونزیایی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار