تاریخ انتشار :

سینثیا (امیرا) اهل اریزونای آمریکا

سینثیا بانوی آمریکایی: عاملی که سبب مسلمانی ام شد، خواندن قرآن بود

سینثیا (امیرا) بانوی تازه مسلمان

حجاب تنها پارچه ای بر روی سر نیست بلکه ارزشش خیلی بیشتر از اینهاست. حجاب همچنین شامل رفتار و دید مذهبی و متفاوت به زندگی و نماد تعهد شما به خداست.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) سایت رهیافته (وابسته به انجمن اسلامی ادواردو آنیلی) شما را به یک سفر منحصر به فرد به زندگی خواهر سینثیا دعوت می کند.مصاحبه اختصاصی بنت الهدی افخمی با بانوی تازه مسلمان از آمریکا، سینثیا. ترجمه سیده حدیث حسینی

این مصاحبه را به زبان انگلیسی اینجا بخوانید

به نظر من اسلام برای انسان آرامش مورد نیازش را جهت رویارویی با آشفتگی های جامعه مهیا می کند. هر مشکل شخصی یا استرسی در زندگی دارید، اسلام کمک حال شماست.

خیلی ممنون از همکاری شما ( سینثیا )و وقتی که در اختیار ما گذاشتید. لطفا خودتان را معرفی کنید.

نام من سینثیا است و البته از زمانی که مسلمان شدم نام امیرا را برای خود انتخاب کرده ام. اهل آریزونای آمریکا هستم و ۲۱سال دارم.  شهادتینم را در ۲۵ژانویه ۲۰۱۵، زمانی که ۱۸سال داشتم، گفتم. ان شالله از فوریه امسال مطالعه دروس اسلامی را آغاز خواهم کرد.

چگونه با اسلام آشنا شدید؟

عاملی که سبب مسلمانی ام شد،خواندن قرآن بود. احساس آرامش خارق العاده ای در قلبم پدید آمد و حس کردم چیزی در درونم زنده شد. بنابراین تصمیم گرفتم تحقیقاتی در این زمینه انجام دهم.

عکس العمل خانواده تان پس از مسلمان شدنتان چه بود؟ آیا مشکلی با اطرافیان و آشنایان داشتید؟

برادرم عکس العمل منفی و خیلی بدی داشت. انتقادات زیادی می کرد مانند اینکه مسلمانان حمام نمی روند یا هیچ وقت کریسمس را جشن نمی گیرند. مادرم خیلی خوب برخورد کرد، اما تنها دغدغه اش این بود که آیا من برای این تصمیمم تحقیقات لازم را انجام داده ام یا نه؟ پدر و نامادری ام نگران این بودند که نکند کسی مرا مجبور کرده مسلمان شوم و یا این موضوع از اختیار خودم خارج بوده است.

نظر شما در مورد افزایش مسلمانان و ندای اسلام در کشورتان چیست؟

به نظرم  اسلام یک قدرت بالقوه برای همه گیر شدن در آمریکا دارد. چرا که برخی از مردم علیه دونالد ترامپ شورش نموده و از همسایگان مسلمان خود حمایت می کنند. گروهی از مسیحیان به مسجد محل زندگی من آمدند حرف هایی چون : ” ما برای حمایت از شما مسلمانان اینجاییم. هرگز تسلیم نشوید چرا که ما عاشق شماییم و … ” زدند. این حرکات منجر به آشنایی مردم  با اسلام و عقاید همسایگان مسلمانشان شده است. همچنین فکر می کنم بیشتر هم سن و سالان من در مورد دین سردرگم اند. چرا که با مذهب بزرگ نشده اند. آنها مسیحیت را نیز دوست ندارند. بنابراین به عقیده من اگر دعوت به اسلام ادامه پیدا کند، مردم بیشتری به اسلام گرویده خواهند شد.

به نظر شما زیبا ترین آیه قرآن کدام است؟ وچرا؟

من سوره الرحمن را مخصوصا زمانی که قاری آن را تلاوت می کند دوست دارم. این سوره ملودی خیلی زیبایی دارد. واقعا این آیه قرآن را دوست دارم: ” او شما را زمانی که گم شده بودید پیدا و هدایت کرد. “

سینثیا (امیرا) تازه مسلمان

سینثیا (امیرا) تازه مسلمان

نظر شما درباره حجاب چیست؟ آیا حجاب اثری روی زندگی خصوصی شما داشته است؟ آیا فکر می کنید حجاب تنها برای بانوان است؟

من عاشق حجابم و فکر میکنم  یکی از آن چیزهایی است که از شما یک مسلمان می سازد. به نظر من حجاب تنها پارچه ای بر روی سر نیست بلکه ارزشش خیلی بیشتر از اینهاست. حجاب همچنین شامل رفتار و دید مذهبی و متفاوت به زندگی و نماد تعهد شما به خداست. حجاب تنها مختص زنان نیست. خداوند در قرآن زمانی که صحبت از حجاب می شود، می فرماید: ” به مردان بگو نگاهشان را فرونشانند و عورات خود را بپوشانند. ” مردان هم برای لباس پوشیدن قانون دارند. زمانی که مردان در برابر زنان هستند نباید بدون تی شرت باشند و همچنین از لباس های پاره ، آویزان ، بدون آستین و تنگ اجتناب کنند. تعجب می کنم که در سخنرانی های مذهبی درمورد این موضوع کمتر صحبت می شود.

سینثیا (امیرا) تازه مسلمان اهل اریزونای آمریکا

سینثیا (امیرا) تازه مسلمان اهل اریزونای آمریکا

کانون خانواده را بر اساس اسلام و مسیحیت چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من خانواده تاثیر بسیار مهمی بر روی شخص و جامعه دارد. خانواده مانند ساختن پایه ها و بلوک های جامعه است. به خاطر همین است که اسلام تاکید می کند که مردان و زنان باید مراقب بنیان خانه و خانواده باشند و برای همین است که هر کدام نقش های متفاوتی در این خانواده دارند.

دقیقا چه چیزی شما را به اسلام جذب کرد؟

قانون شریعت! رسانه و جامعه، شریعت را خیلی بد و منفی نمایش می دهند در حالی که درست نیست. زمانی که شروع به خواندن شریعت اسلام کردم متوجه شدم که قانون شریعت اصلا بد نیست بلکه خطوط راهنمایی برای یک زندگی خوب را ترسیم می کند. مانند ننوشیدن الکل، سیگار نکشیدن  و با عفت لباس پوشیدن. اینها از عواملی هستند که به مردم کمک می کند تا رابطه بهتری با الله و در نتیجه زندگی بهتری داشته باشند.

دین شما قبل از مسلمان شدن چه بود؟

دین خاصی نداشتم. من از یک خانواده آزادی خواه هستم. بنابراین قبل از اسلام اعتقاد داشتم که خدایی وجود دارد، اما عبادتش نمی کردم. که البته عکس العمل های منفی زیادی از اطرافیانم دریافت می کردم که چگونه به خدایی که نمی پرستی اعتقاد داری؟

اولین باری که نماز خواندید چه احساسی داشتید؟ پنج بار نماز خواندن در روز برایتان سخت نبود؟

اولین بار که نماز خواندم زیباترین و بهترین احساس آرامشی که می توان تصور کرد در درونم حس کردم و تلاش کردم که همچنان آن احساس را دنبال کنم. بله پنج بار نماز خواندن در روز برایم سخت بود ولی اینکه دعاهایم مستجاب می شد خیلی برایم جذاب بود. عاشق این جمله هستم که خدا می گوید: اگر شکر گزار باشید نعمت بیشتری به شما می دهد.

اگر بخواید در مورد زیبایی، صلح، آرامشی که در این دین یافتید جمله ای بگویید، چه می گویید؟

می گویم اسلام برای انسان آرامش مورد نیازش را جهت رویارویی با آشفتگی های جامعه مهیا می کند. هر مشکل شخصی یا استرسی در زندگی دارید، اسلام کمک حال شماست. به نظرم روی جلد هر قرآنی باید این جمله نوشته شود: ” اسلام در این مساله کمکتان می کند.” اگر مشکل الکلی دارید، اسلام در این مساله کمکتان می کند. مشکل مواد؟ اسلام در این مساله کمکتان می کند. استرس دارید؟ نگران نباشید، اسلام کمکتان می کند.

سینثیا (امیرا) بانوی تازه مسلمان

خیلی ممنون بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید. ان شالله خدا شما را مورد رحمتش قرار دهد و در این مسیر حق محکم و قوی نگاهتان دارد.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار