تاریخ انتشار :

نتیجه یک نظر سنجی در آلمان

۴۴ درصد آلمانی‌ها اسلام را بخشی از جامعه خود می‌دانند

نتایج نظرسنجی مؤسسه افکار سنجی «فورسا» که به سفارش مجله «استرن» آلمان انجام شد، نشان حاکی از آن است که ۴۴ درصد مردم آلمان اسلام را بخشی از جامعه خود می دانند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) در این نظرسنجی، دیدگاه مردم آلمان در مورد سخن «کریستین وولف»، رئیس جمهور سابق این کشور مبنی بر اینکه اسلام بخشی از جامعه آلمان است، مورد بررسی قرار گرفت.
این نظرسنجی نشان داد که ۵۲ درصد مردم آلمان با این سخن مخالف هستند و در مقابل ۴۴ درصد اسلام را بخشی از جامعه خود می دانند.همچنین مشخص شد ۵۳ درصد مردم این کشور معتقد هستند که باید با اسلام ستیزی برخورد شود.


حامیان اسلام در این نظرسنجی بر حسب سن و گرایش های سیاسی متفاوت بودند.جوانان و حامیان حزب سبز آلمان عموماً نگرش مثبتی نسبت به اسلام داشتند.
نیمی از حامیان حزب سوسیال دموکرات آلمان که یک حزب چپ میانه است نیز نظر مساعدی نسبت به اسلام در جامعه آلمان داشتند.در این میان احزاب محافظه کار به ویژه حزب «آلترناتیو برای آلمان» بیش از همه با پذیرش اسلام در جامعه آلمان مخالف بودند.همچنین مردم بخش شرقی آلمان عموماً دیدگاه خوبی نسبت به اسلام و مسلمانان نداشتند.
در آلمان حدود ۴ میلیون مسلمان زندگی می کنند که از این میان ۲۲۰ هزار نفر در شهر برلین ساکن هستند.آلمان پس از فرانسه بزرگ ترین جمعیت مسلمانان را در میان کشورهای اروپای غربی دارد و اسلام پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک بزرگترین دین این کشور محسوب می شود.نتایج پژوهش اخیر دانشگاه مونستر آلمان حاکی از آن است که آلمانی ها نسبت به همسایگان اروپایی خود منفی ترین نگرش را نسبت به مسلمانان دارند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :


  1. ع ک گفت:

    سلام
    نام کشور جنوب شرقی آلمان در نقشه اتریش می باشد نه استرالیا
    لطفا تصحیح کنید.

آخرین اخبار