تاریخ انتشار :

هند

برگزاری مراسم روز امام علی(علیه السلام)(ALI DAY)،

میلیون‌ها نفر از شیعیان هند، عید غدیر را با برپایی مراسم روز «امام علی(ع)» در شهرهای مختلف این کشور جشن گرفتند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)عاشقان اهل بیت در هند به ویژه در شهرهای شیعه‌نشینی چون لکهنو، ایالت اوتارپرادش و امروهه این عید را با برگزاری مراسم روز امام علی(ع)(ALI DAY)، برپایی سمینار و مجالس جشن و مولودی‌خوانی در مراکز فرهنگی، امامزاده‌ها و مساجد شیعیان گرامی داشتند.

در کارگیل، ایالت جامو و کشمیر و در مراکز شیعیان دهلی نیز آئین‌های ویژه عید غدیر طی دو روز ۲۸ و ۲۹ مرداد (۱۹ و ۲۰ آگوست) برگزار شد. در این مراسم شاعران در طول جلسات مشاعره، اشعاری را در مدح امام علی و رسول اکرم بازخوانی و سخنوران در جلسات سخنرانی، اهمیت این رویداد را تشریح کردند.

همچنین شیعیان هند به مناسبت عید ولایت به آذین‌بندی مساجد و حسینیه‌ها پرداختند و اقدام به پخش شربت و شیرینی کردند.

در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هند نیز مراسم جشن با حضور ایرانیان مقیم دهلی برگزار شد. شیعیان بوهره (یکی از شاخه‌های اصلی فرقه اسماعیلیه در تشیع) نیز با حضور حاکم زکی، رهبر بوهره‌های علوی در ایالت گجرات، این روز را جشن گرفتند.

گفتنی است؛ شیعیان هند به مناسبت عید غدیر آداب و سنت‌های گوناگونی دارند که از آن جمله برگزاری نماز عید غدیر در مساجد و حسینیه‌ها، پوشیدن لباس عید با رنگ‌های شاد و سفید، دادن نذری در خیابان‌ها به صورت شربت و شیرینی، نذری‌دادن در خانه برای دوستان، آشنایان، همسایه‌ها و اقوام، دادن عیدی‌هایی همچون لباس، ساعت و عطر، دید و بازدید و برگزاری جشن در حسینیه‌ها و مساجد است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار