تاریخ انتشار :

عبدالرحمن کروز

کشیش فیلیپنی که بعد از مسلمان شدن صدها نفر را مسلمان کرده است

«عبدالرحمن کروز»، کشیش برجسته کشور فیلیپین است که در سال ۲۰۰۶ میلادی به دین مبین اسلام تشرف یافته و تاکنون هزار فیلیپینی با کمک وی به اسلام گرویده‌اند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه خبری «الشبکه العربیه»؛ عبدالرحمن کروز ۵۶ ساله، یکی از اعضای مؤثر کلیسای کاتولیک شهر «کاویته» فیلیپین بود که ۱۳ سال پیش به دین اسلام مشرف شد.

وی پس از تشرف به دین اسلام از کار خود که حقوق ماهیانه خوبی نیز دریافت می‌کرد، استعفا داد و از فیلیپین و نزد مادرش که مالک یکی از بزرگترین کلیساهای کاتولیک در این کشور بود، مهاجرت کرد.

کروز که دکترای علوم تربیتی دارد، ۷ فرزند خود را نیز به اسلام ترغیب کرد و یکی از آنان که پیش از این همانند پدرش در کلیسا خدمت می‌کرد و عضو مؤثری در میان مسیحیان محسوب می‌شد، حافظ قرآن و مبلغ دین اسلام شد.

کروز که امسال به حج مشرف شده، درباره نحوه تشرف خود به دین اسلام گفت: من در سال ۱۹۹۳ میلادی یعنی ۲۶ سال پیش، برای تبلیغ دین مسیحیت به عربستان سعودی سفر کردم، اما بدون نتیجه به فیلیپین بازگشتم. سپس در سال ۲۰۰۱ با چند مسلمان آشنا شدم که مرا به مطالعه درباره دین اسلام ترغیب کردند.

وی افزود: در سال ۲۰۰۶ مجددا برای تبلیغ مسیحیت به عربستان سفر کردم، اما این بار برای نخستین بار محبت دین اسلام در قلبم تنیده شد و وظیفه خود (تبلیغ مسیحیت) را رها کرده و به دین اسلام و مسلمانان نزدیک‌تر شدم.

کروز در ادامه گفت: در آن زمان به بازگشت به کشورم بسیار اندیشیدم، اما از واکنش رهبران کلیسا هراس داشتم. لذا پس از تفکر بسیار، گذرنامه و همه اوراق هویت خود را پاره کرده و به صورت ناشناس به کشورم بازگشتم؛ از این رو رهبران کلیسا از بازگشت من مطلع نشدند.

وی به تهدیدات مسیحیان اشاره کرد و گفت: پس از گذشت ۳ روز از ورودم به فیلیپین و دوری از اتحادیه کشیشان کلیسا، به مرکز اسلامی فیلیپین مراجعه کرده و مسلمان شدن خود را اعلام کردم. اما پس از آن، از سوی کشیش‌های کلیسا پیامک‌هایی دریافت می‌کردم که در صورت بازنگشتن به دین مسیحیت و کنار نگذاشتن دین اسلام، کشته خواهم شد.

کروز پس از مسلمان شدن، با مخالفت همسرش روبرو شد و همسرش درخواست طلاق کرد. اما او پس از طلاق همسرش، موفق شد ۷ فرزند خود را نیز مسلمان کند و یکی از آن‌ها حافظ کل قرآن کریم شد. کروز حمایت از فرزندانش را در یادگیری علوم اسلامی ادامه داد تا این‌که آن‌ها نیز در میان دوستان و همکاران خود مبلغ دین اسلام شدند.

یادآور می‌شود، عبدالرحمن کروز یکی از شخصیت‌های مهم کلیساهای فیلیپین و یکی از کسانی بود که از مسلمانان نفرت داشت. لذا کلیسا او را برای تبلیغ دین مسیحیت به کشورهای دیگر اعزام می‌کرد. اما او اکنون تبدیل به یکی از مهم‌ترین مبلغان دین اسلام در فیلیپین شده و تاکنون یک مدرسه اسلامی و ۳ مسجد بنا کرده‌ است.

او از فرزندانش برای تبلیغ دین اسلام و یاری تازه‌مسلمانان کمک می‌گیرد. وی همچنین یک کانال تبلیغی در یوتیوب راه‌اندازی کرده‌ که مناظره‌های خود با پیروان دیگر ادیان را در آن منتشر می‌کند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار