تاریخ انتشار :

شوئه یانگ لی

اخلاق ورفتار همکار مسلمانم اولین جرقه برای جذب شدنم به اسلام بود

لی، تازه‌مسلمان چینی که امروز با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی به اسلام و تشیع تشرف یافت، گفت: در همزیستی با مسلمانان چهره واقعی اسلام را دیده‌ام. شناخت بیشتری نسبت به امام علی(ع) و سیدالشهداء(ع) دارم و با آگاهی و اراده تشیع را برگزیدم.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  «شوئه یانگ لی»، جوان ۲۷ ساله اهل چین، دارای لیسانس عمران و دانشجوی زبان انگلیسی، امروز (سه شنبه، ۱۵ مرداد ماه) با حضور در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران (خیابان ری، مسجد و حسینیه همدانی ها) با گفتن شهادتین مسلمان شد و پس از آنکه به مذهب شیعه تشرف یافت، نام «حمید» را برای خود برگزید.

چهره واقعی اسلام را در همزیستی با مسلمانان دیدم

لی که مترجم زبان چینی و انگلیسی است در سال ۲۰۱۶ در یک پروژه تولید نیرو در پاکستان مشغول به کار بود و همان جا با اسلام و تشیع آشنا شد و تصمیم گرفت مسلمان شود.

وی در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: من یک همکار و هم اتاقی مسلمان داشتم که بسیار مهربان، خوش اخلاق و باگذشت بود و نوع رفتار او تاثیر زیادی بر روحیه و باورهای من گذاشت و از همان جا جرقه مسلمان شدن در من زده شد.

این تازه مسلمان چینی در پاسخ به این سوال که «آیا زمانی که به اسلام علاقه مند شدید از تبلیغات سوء برخی رسانه ها علیه اسلام و مسلمانان آگاه بودید و با این اطلاع، چنین تصمیمی گرفتید یا خیر؟»، گفت: من اطلاع دقیق از تمام این تبلیغات و در واقع پروپاگاندا داشتم اما از یک سو می دانستم حقیقت ندارد و از سوی دیگر به دلیل همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان چهره واقعی اسلام را از نزدیک دیده بودم.

«شوئه یانگ» یا «حمید» که شادی و نشاط مسلمان شدن در چهره و کلام اش کاملا هویدا بود، در ادامه بیان کرد: برخی از کشورها (از بردن نام آنها خودداری کرد) نمی توانند مستقیما به جنگ نظامی علیه اسلام و مسلمانان اقدام کنند، لذا با تزریق پول های هنگفت گروهک های تروریستی کودک کش و خطرناکی مانند طالبان، داعش و جبهه النصره را در برابر اسلام سراسر محبت و مهربانی علم کردند اما اسلام شناسان واقعی که دارای روحیه آزاد و فطرت پاک هستند، می دانند که این خشونت ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

بنا بر این گزارش، لی در جریان مسلمان شدن اش گفت: بیش از دو هزار سال از فرهنگ چین و ایران با هم پیوند خورده است و در بسیاری از کتب و اماکن تاریخی چین، نام ایران و برخی از دانشمندان، شعرا و پژوهشگران مشهور ایرانی و فارسی زبان آمده است. من زمستان سال ۱۳۹۷ برای اولین بار برای گردشگری به ایران آمدم و چون شناختی از گذشته بافرهنگ ایران داشتم، علاقه ام به ایرانیان با مشاهده رفتار مهربانانه آنان بیشتر و بیشتر شد.

این جوان ۲۷ ساله چینی گفت: ایرانیان خوراکی ها و غذاهای خوشمزه و لذیذ بسیاری دارند اما من در میان آنها نان بربری و کباب را بیشتر از همه دوست دارم.

وی درباره واکنش خانواده نسبت به مسلمان شدن اش، گفت: خانواده من بسیار آزادمنش هستند و با شنیدن دلایل مسلمان شدن ام واکنش مثبتی به آن نشان داده و حتی از من حمایت کردند.

شوئه یانگ درباره علت انتخاب نام «حمید» برای خود، خاطرنشان کرد: حقیقت اش را بخواهید مهمترین دلیل ام برای انتخاب این نام، آهنگ زیبای آن است.

آیت الله «سید باقر آیت میردامادی» نماینده آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران و فقیه مکتب اهل بیت (ع) در جریان مسلمان شدن شوئه یانگ لی به ارایه توضیحاتی درباره ویژگی های مسلمانان پرداخت و اظهار کرد: آقای لی! اگر زمانی اشتباهی از مسلمانان مشاهده کردید، لطفا آن را به پای اسلام ننویسید. اسلام دین مهربانی، گذشت و اخلاق است و خشونت هیچ جایی در این دین آسمانی ندارد.

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «سید ناصر احمدی» نیز توضیحاتی درباره دو مذهب تشیع و جماعت (سنت) ارایه کرد و از شوئه یانگ پرسید «آیا با این دو مذهب آشنا هستی؟» که این تازه مسلمان چینی در پاسخ وی گفت: تا حدودی با این مذهب آشنا هستم اما شناخت بیشتری نسبت به امام علی (ع) و امام حسین (ع) دارم و با آگاهی و از روی اختیار مذهب تشیع را انتخاب کردم.

این عضو دفتر آیت الله نوری همدانی در تهران و امام جماعت مسجد طوس توضیحاتی درباره نحوه مسلمان شدن و گفتن شهادتین به لی ارایه کرد و این شهروند چینی با گفتن «شهادتین به اسلام تشرف یافت.

بنا بر این گزارش، در پایان تعدادی از کتاب های آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید جهان تشیع از جمله رساله علمیه ایشان به لی اهدا شد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار