تاریخ انتشار :

انتشارات سوره مهر

کتاب باغ‌های همیشه‌بهار

«باغ‌های همیشه ‌بهار» روایت داستانی از زندگی امام محمدباقر(ع) به قلم علی اصغر عزتی‌پاک است که از مجموعه قصه نیکان به علاقه‌مندان نوجوان معرفی می‌شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)علی‌اصغر عزتی‌پاک، نویسنده با بیان اینکه اثر تازه‌اش با عنوان «باغ‌های همیشه بهار» به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است، اظهار کرد: در این اثر در قالب رمانی داستانی به روایت زندگی امام محمدباقر (ع) پرداخته‌ام. این کتاب برای طیف سنی ۱۶ تا ۲۰ سال نوشته شده است.

وی ادامه داد: اغلب منابع موثق را برای نگارش این کتاب مطالعه کرده‌ام و در پایان کتاب نیز منابع استفاده شده، ذکر شده‌اند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه رمان زندگی‌نامه امام محمدباقر (ع) را از منظر ۳ راوی متفاوت به نگارش درآورده است، عنوان کرد: رمان «باغ‌های همیشه‌بهار» دارای سه فصل است که هر فصل از زبان یکی از شخصیت‌های نزدیک به آن امام بزرگوار روایت شده است. نخستین فصل با عنوان «به تماشای باغ‌های همیشه‌بهار» از زبان جابر بن عبدالله انصاری، فصل دوم با عنوان «روشنی‌های شهر» به روایت عبدالله بن عطا و فصل سوم با عنوان «سرود سال‌های عاشقی» از زبان جابر جوفی بیان شده است.

عزتی‌پاک همچنین گفت: راوی دو فصل این اثر، دو شخصیت نوجوان هستند و فصل دیگر هم نامه بلندی است که عبدالله بن عطا نوشته است. این راویان گرد امام چرخیده‌اند و در کنار ایشان حضور داشته‌اند و در منابع مختلف، نقل‌قول‌هایی از امام داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این اثر زندگی امام محمدباقر(ع) را از دیدگاه شکافنده علوم و معارف اسلامی و علوم پیامبران و امامان و معصومین (ع) بررسی کرده‌ام و معتقدم درباره ایشان کاری در عرصه ادبیات داستانی صورت نگرفته بود و تلاش کردم تا با ارائه این اثر، خلأ موجود را به گونه‌ای پر کنم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار