تاریخ انتشار :

الجزایر

مسجد جامع اعظم الجزایر سومین مسجد بزرگ جهان

مدیریت مسجد جامع الجزایر از پایان پروژه مسجد جامع اعظم این کشور با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از النهار، «بدرالدین دفوس» مدیریت مسجد جامع اعظم الجزایر در گفتگو با النهار گفت: هزینه پروژه مسجد جامع اعظم، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و با جبران خسارت خانواده هایی که این مسجد در زمین شان برپا می شود، برآورده شد. این مسجد سومین رتبه را پس از حرمین شریفین دارد.

دفوس افزود: ساخت و ساز این مسجد به طور کلی از فوریه گذشته پایان یافته است،  این پروژه دینی در این انتظار تعیین تاریخ از طرف مقامات مسئول برای افتتاح آن و بازکردن درهای نمازخانه دربرابر نمازگزاران است.

وی ادامه داد: زمینی که برای این پروژه اختصاص یافته است، ۳۰ هکتار تعیین شده است. از مهمترین خصوصیات این بنای اسلامی قرار گرفتن آن در رتبه سوم جهان از نظر مساحت پس از حرمین شریفین است.

دفوس گفت: این مسجد با ۹۰۰ دروبین کنترل تجهیز شده تا ساختمان این مسجد را نظارت کند. در معماری این ساختمان، فنآوری های متعدد گنجانده شده است که پیش از این در هیچ تاسیسات اسلامی مورد استفاده قرار نگرفته است،. در این مسجد ورود و خروج نمازگزاران به ویژه شخصیت های مهم کنترل میشود.

این مسئول مسجد گفت: به زودی مناقصه ملی برای انتخاب یک شرکت برای اداره مسجد و نظافت آن برگزار می شود؛ علاوه بر اینکه بیانیه ای برای استخدام ۶۰۰ کارگر همیشگی داده می شود.

دفوس درباره مناره این مسجد جامع گفت: رفتن به این مناره، خواه از سوی نمازگزاران یا گردشگران در ازای مبلغ مادی انجام می گیرد که این مبلغ تعیین خواهد شد و دوربینی در آنجا برای مشاهده الجزایر قرار داده شده است و در ازای ۲۰ دینار استفاده از آن امکان پذیر است.

وی ادامه داد: پارکینگ ویژه ای نیز برای خودروها درنظر گرفته شده است که برای مدت بیش از یک ساعت مبلغی گرفته می شود.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار