تاریخ انتشار :

دهلی نو

جاذبه های گردشگری اسلامی در دهلی

دهلی یکی از شهرهای مهم هندوستان به شمار می آید که مساجد و آثار اسلامی و قلعه های مختلفی از قرون متمادی در این شهر هنوز پابرجاست که بیانگر حضور اسلام در این کشور است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از hiamag، دهلی پایتخت هند از تاریخ غنی برخوردار است و این شهر مملو از مساجد، قلعه ها و آثار باقی مانده از دوره مغول است که این شهر را در آن زمان اشغال کرده بودند؛ به همین دلیل عمق تاریخی و جذابیت گردشگری در مناطق مختلف این شهر دیده می شود.

مسجد جامع

مسجد جامع (جهان نما)، گنجینه شگفت انگیز دیگری در دهلی و یکی از بزرگترین مساجد در هند به شمار می آید. گنجایش صحن این مسجد ۲۵ هزار نفر است.

ساخت این مسجد ۱۲ سال به طول انجامیده و در سال ۱۶۵۶ میلادی به پایان رسیده است. این مسجد زیبا، دو محراب دارد و ایوان های طاقدار قوسی شکل این مسجد را پوشانده است. با بالا رفتن به برج جنوبی، مناظر جذاب و بی نظیری دیده می شود.

قلعه سرخ

قلعه سرخ( لال قلعه) در دوره مغول در هند  ساخته شد و یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در این کشور به شمار می آید. این قلعه همچنین نمادی برای مبارزه هند به منظور آزادی است.

این قلعه به دستور «شاه جهان» پنجمین امپراطور مغول احداث شد، هنگامی که تصمیم گرفت تا پایتخت خود را در سال ۱۶۳۸ به اگرا منتقل کند.

قطب منار

قطب منار، طولانی ترین گلدسته از آجر در جهان به شمار می آید که نمونه فوق العاده و زیبایی از معماری هندی اسلامی است. قطب منار در سال ۱۱۹۳ میلادی ساخته شده است.  این برج شامل پنج طبقه و پوشیده از نقوش و آیاتی از قرآن کریم است.

یونسکو این بنای زیبا را در فهرست میراث جهانی ثبت کرده است.

معبد سوامینارایان آکشاردام

این معبد در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد، این معبد هزاران سال از فرهنگ و سنت مردم هند، معماری آنها را در معرض دید قرار داده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار