تاریخ انتشار :

ایالت اوهایوی آمریکا

ایجاد فضای سبز در مساجد و کلیساهای ایالت اوهایو

پروژه «باغستان های بارانی» توسط برنامه ملی فدراسیون حیات وحش اماکن مقدس در شهر تولیدو در اوهایو آغاز به کار کرده تا با استفاده از آب باران جمع آوری شده، باغ هایی در مساجد و کلیساها ایجاد شود

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل ازgreatlakesnow، مساجد و کلیساهای شهر تولیدو در ایالت اوهایوی آمریکا، در راستای کمک به کیفیت آب ، حیات وحش و ساختمان جامعه، اقدام به ایجاد باغ های گیاهان بومی کرده اند.

این پروژه با همکاری برنامه ملی فدراسیون حیات وحش اماکن مقدس راه اندازی شد. «باغستان های بارانی» همانطور که از نامش پیداست به هدف جذب آب باران جمع آوری شده در سقف خانه ها ایجاد شده اند. این اقدام نه تنها از وقوع سیل جلوگیری کرده، بلکه جاری شدن آب در اماکن عمومی را کاهش داده و پناهگاهی نیز برای حیاط وحش فراهم می سازد.

برنامه مذکور به دیتروید و گرند راپیدز گسترش یافته و تا دو سال آینده ۱۲ محله در دیترویت و ۲۰ مکان در گراند راپیدز را شامل خواهد شد.

مسئول پروژه گفت: اماکن دینی به سبب اینکه مراکز اصلی اجتماعات محسوب می شوند، مدنظر این پروژه بوده اند.

وی افزود:  ما تمامی مراکز دینی را پوشش می دهیم. نمایندگانی ازچندین دین مسیحی داشته ایم. مساجدی نیز همکاری داشته اند. و تا به امروز هدف ما این بوده که مکاتب و مذاهب مختلف را برای این برنامه مشارکت بدهیم. و همچنین به تعامل با مردم تنوع جمعیتی و نژآدی مختلف علاقه مندیم.

مرکز اسلامی تولیدوی بزرگ در پریسبرگ یکی از مساجدی است که در این پروژه شرکت کرده، هر چند فضای سبز این مرکز اسلامی از چند دهه پیش برقرار بوده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار