تاریخ انتشار :

اوک کریک در ایالت ویسکانسین

روایت مسلمان شدن مادر و دختر امریکایی

بانوی مسلمان در ایالت ویسکانسین، درباره سفر معنوی خود برای رسیدن به حقیقت و اسلام و مسلمان شدن مادر و خواهرش سخن می گوید.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) دو زن مسلمان که هم اکنون در اوک کریک در ایالت ویسکانسین در آمریکا زندگی می کنند، دلایل احساسی، معنوی و عمیقا شخصی خود را برای گرویدن به دین اسلام یادآوری می کنند.

مارینا زواقی و مادرش درباره گرویدن به دین اسلام می گویند که سفر معنوی آنها به اسلام زمانی آغاز شد که در سال ۲۰۱۰ در ایام ماه مبارک رمضان با یک زوج مصری تبار ملاقات داشتند.

مارینا درباره بانوی محجبه مصری گفت: کمی از او ترسیده بودم و نمی دانستم چه بود.  نخستین تعاملش با دین اسلام در اوایل بیست سالگی او زمانی که خدمتکار و راننده سرویس برای کافی شاپ متعلق به زوج مصری بود. در آغاز ماه رمضان او درباره علت روزه داری کارفرمای مصری تبار پرسید و آنان برخی دلایل را برایش توضیح دادند. مارینا که در آن زمان مسیحی بود تصمیم گرفت به عنوان یک فرد معتقد و دین دار خودش نیز روزه بگیرد.

مارینا می گوید: من سعی کردم محجوب باشم و بسیاری چیزها را رعایت کنم. هر چند دشوار بود اما در پایان ماه، حس خوبی به من دست داد.

وی سپس در دانشگاه با یک بانوی مسلمان دیگر به نام سکینه آشنا شد و او اصول اسلام را به مارینا آموخت. سپس در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ از جامعه اسلامی میلواکی در ویسکانیسن بازدید کرده و در آنجا شهادتین گفت.

مادرش اوچوآ درباره گرویدن دخترش به اسلام می گوید: مسلمان شدن چیزهای زیادی در او تغییر داد. سلامت، وضعیت اقتصادی، احترام و ظاهر او را متحول و مثبت کرد.

وی در باره مسلمان شدن خودش گفت: همراه با دوستم به یک نشست میان ادیانی رفته بودیم که از یک امام جماعت، یک کشیش و یک روحانی یهودی تشکیل می شد.

گفته  های امام جماعت تاثیر زیادی برروی من گذاشت و همان جا بود که تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

تا به امروز دو دختر دیگر او نیز به دین اسلام روی آوردند. گفته می شود مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد نزدیک به ۳٫۴۵ میلیون مسلمان در رده های سنی مختلف در آمریکا زندگی می کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار