تاریخ انتشار :

بلغارستان

انتشار ترجمه کتاب «اسلام، تاریخ جهانی» به زبان بلغاری

کتاب «اسلام، تاریخ جهانی» نوشته «محمد(اِد) حسین»، نویسنده مسلمان متولد انگلیس به تازگی به زبان بلغاری ترجمه و از سوی انتشارات سی‌اِلا(ciela) در بلغارستان منتشر شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان؛ با این که دین اسلام یکی از ادیان مهم در غرب محسوب می‌شود؛ اما هنوز مسئله‌ای ناآشنا برای بسیاری از غیر مسلمانان است. این روزها مطالب زیادی درباره اسلام می­‌شنویم و بسیاری از این مطالب که بیشتر از طریق اخبار به ما منتقل و به سرعت در رسانه­‌های گوناگون منتشر می­‌شوند، به افراط‌گرایی اسلامی می‌­پردازند. بسیاری از انسان­های اطراف ما به این دین منسوب هستند، امروزه از هر ۵ نفر، یک نفر در جهان مسلمان است و در ۵۹ کشور، اکثریت جمعیت با مسلمانان است. تنها در بلغارستان بیش از ۱۰ درصد مردم مسلمانند.

آمار نشان می‌ دهد که دین اسلام، بالاترین سرعت گسترش در میان جوامع را دارد و پس از سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان از مسیحیان پیشی خواهد گرفت. این در حالی است که ما قدمی برای شناخت این واقعیت بر نداشته‌­ایم و اسلام همچنان برای ما یک معما است. اسلام به همان اندازه که به ما نزدیک است از ما دور است و در واقع این دین همراه ناآشنای زندگی ما محسوب می­‌شود.

ترجمه کتاب «اسلام، تاریخ جهانی» در بلغارستانترجمه بلغاری کتاب «اسلام، تاریخ جهانی»

 

کتاب «اسلام، تاریخ جهانی» تحقیق با ارزشی است که در آن به برخی موضوعات اسلام و تعصبات انسان مدرن در قبال آن پرداخته شده است و محتوای آن به شکل‌­گیری یک دیدگاه آگاهانه و درست در مورد دومین دین رایج جهان کمک می­‌کند.

برخلاف بسیاری از نوشته‌­های معاصر، این کتاب بررسی و مطالعه عمیقی را از اسلام با پرهیز از احساسات، بدبینی‌‌ها و دشمنی‌­های رایج ارائه می‌کند. محمد (اِد) حسین، محقق و نویسنده انگلیسی به تفصیل توضیح می‌دهد که اسلام چیست، منشأ قرآن چه چیز است و مسلمانان را از گروه­‌های جهادی افراطی متمایز می‌کند.

از جمله سؤالاتی که نویسنده به آن­ها می­‌پردازد این است که محمد(ص) کیست؟ آموزه­‌های او چیست؟ قوانین شریعت چه هستند؟ خارجی و تکفیری چه کسانی هستند؟ وی توجه ویژه‌‌ای به زن در جهان اسلام دارد و به مسائلی همچون غذا، روابط زن و مرد در اسلام و مقایسه این مسائل از نگاه اسلام و مسیحیت پرداخته است.

«اسلام، تاریخ جهانی» کتابی است که مخاطب آن، هم مردم جامعه غرب هستند و هم مسلمانان، چرا که هر دو به یک اندازه از سوی گروه­‌های افراطی تهدید می‌شوند و به یک اندازه در معرض خطر قرار دارند.

خانم ریا نایدانوا، نماینده انتشارات ciela درباره انتشار این کتاب می‌گوید: «ایده و آرزوی اصلی ما در ترجمه و نشر آن آگاهی‌بخشی درباره اسلام بوده، چرا که بر این باوریم که مبارزه با اسلام‌‌هراسی تنها با آگاه­سازی مردم اتفاق می‌افتد و هر کس که در جهان معاصر زندگی می‌کند باید اطلاعاتی در مورد چنین موضوعات مهمی داشته باشد.»

وی می‌افزاید: «در مراحل بررسی برای ترجمه و انتشار این کتاب، بسیاری به این اقدام نگاه منفی داشتند و می­‌گفتند: چرا بایستی دین اسلام را بشناسیم؟ این دین، دین تروریسم و سلاح است.»

محمد (اِد) حسین در سال ۱۹۷۴ در یک خانواده مسلمان در لندن به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس تاریخ از دانشگاه نورث لندن (North London) است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات فرهنگ، تاریخ، سیاست، اقتصاد و جغرافیا در خاورمیانه از دانشگاه لندن دریافت کرده است.

ترجمه این کتاب از انگلیسی به بلغاری از سوی «بوریسلاو استفانوف» انجام شده است

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار