تاریخ انتشار :

«خلیج گوردونز» واقع در آفریقای جنوبی

اولین مسجد شهر بندری «خلیج گوردونز» واقع در آفریقای جنوبی

شهروندان مسلمان ساکن در «خلیج گوردونز» واقع در آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۴ تا کنون در تلاش هستند تا اولین مسجد این شهر بندری را بنا کنند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از «dailymaverick»،شهروندان مسلمان ساکن در «خلیج گوردونز» واقع در آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۴ تا کنون در تلاش هستند تا اولین مسجد این شهر بندری را بنا کنند.

اگرچه آنها موفق شده اند بعد از ۵ سال موافقت مسئولان شهر را برای ساخت این مسجد جلب کنند اما تجدیدنظرهای بیشتر یک بار دیگر این فرآیند را به تعویق انداخته است.

قبل از کار بر روی این زمین،ساخت ساختمان مسجد با ۱۳۴ مخالفت و البته یک نامه حمایت مواجه شد.

در مدت این چند سال که مسلمانان در انتظار ساخت اولین مسجد برای خود هستند باید فضاهای دیگری را برای اقامه نماز پیدا می کردند.

«قاسم پیر»،رئیس جامعه اسلامی «خلیج گوردونز» می گوید: «اینجا شهری است که هیچ موسسه ،مرکز و یا مسجدی برای مسلمانان ندارد.»

وی افزود: «در حال حاضر ۸۰ تا ۱۰۰ خانواده مسلمان در خلیج گوردونز زندگی می کنند و به خاطر همه نیازهای مذهبی که داریم باید قاطعانه به دنیال ساخت این مسجد و مکان آن باشیم.»

در سال ۲۰۱۴ میلادی،جامعه اسلامی خلیج گوردونز زمینی را به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع برای ساخت این مسجد خریداری کرد.

هزینه این زمین که اعضای مختلف جامعه اسلامی نه تنها در خلیج گوردونز بلکه در خارج از آن،تهیه کردند حدود ۱٫۲ میلیون رند آفریقای جنوبی بود.

حالا جامعه اسلامی موفق شده است تا بر مخالفت ها غلبه کرده و مجوز ساخت این مسجد را از مسئولان خلیج گوردونز دریافت کند اما هنوز هم معلوم نیست که این پروژه به طور دقیق از چه زمانی آغاز و چه زمانی به اتمام می رسد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار