تاریخ انتشار :

ایالت ویرجینیای آمریکا

نشست میان ادیانی رهبران دینی ادیان ابراهیمی

در نشست میان ادیانی در مارتینزویل و شهرستان هنری در ویرجینیا، نمایندگانی از ادیان سه گانه ابراهیمی (اسلام، مسیحیت و یهودیت) هر یک به طور کوتاه به سخنرانی برای حاضران پرداختند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از martinsvillebulletin، نشست میان ادیانی با حضور واعظان و رهبران دینی پیروان ادیان ابراهیمی در شهر مارتینزویل و شهرستان هنری در ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار شد.

شورای میان ادیانی شهری میزبان این گردهمایی بود و نمایندگانی از هر یک از مذاهب هر کدام به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه درباره مذهبشان سخنرانی کرده و سپس در جلسه پرسش و پاسخی که در همین  راستا برگزار شد شرکت داشتند.

مارشا وودی سرپرست سابق کنیه اوه زایون درباره خدا از دیدگاه یهودیان سخن گفت. پدر مارک وایت، کشیش کلیسای سنت جوزئف و سنت فرانیسی آسیسی کلیساهای کاتولیک بود که درباره دین مسیحیت سخنرانی نمود و خالد شدید از مرکز اسلامی مارتینزویل و شهرستان هنری از منظر اسلام به صحبت پرداخت.

وایت گفت: عبادت یعنی اینکه خود را تسلیم خدا کنیم و برتری را به خدا نسبت بدهیم. پرستش هر کسی غیر از خدا، یعنی انحراف از وجود خودمان و چیزی که قرار است باشیم. وی خاطرنشان کرد که کاتولیک ها برای پیروان ادیان دیگر نیز دعا می‌کنند.

خالد شدید گفت: افراد کمی هستند که نوشته‌های صاحبان مذاهب دیگر را مطالعه کنند و من این کار را بسیار جالب می‌دانند.

وی ضمن بیان اینکه پیروان ادیان ابراهیمی خدای یکتا را پرستش می کنند گفت: به علاوه ما همه فرزندان ابراهیم هستیم.

شدید گفت: خدای مذهب اسلام آزادی انتخاب راه درست را داده است. قرآن نیز یهودیان  و مسیحیان را به پیروی از تورات و انجیل تشویق می کند.

یکی از شنوندگان گفت که تاکنون نمی دانسته خدایی که ما می پرستیم یکی است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار