تاریخ انتشار :

مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

انتشارکتاب نظریه اسلامی رشد انسان

آیین رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» تألیف جمیله علم‌الهدی​، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  آیین رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» تألیف جمیله علم‌الهدی​، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در تالار پروین اعتصامی مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و دانشگاهی، متخصصان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

این کتاب شامل بخشی از گزارش یک تحقیق بنیادین و چند رشته‌ای با عنوان «تبیین مبانی و الگوی رشد مبتنی بر دیدگاه اسلام» است که به سفارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی و به مدت پنج سال از ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ با کمک حدود هشتاد تن از محققان به انجام رسیده است. ویرایش علمی این کتاب که به‌طور اساسی شامل نتایج فصل آخر تحقیق است طی دو سال، یعنی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ صورت گرفته است.

کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» که یکی از مهم‌ترین تجربه‌های محققان کشور در تولید علم دینی است توانسته با اتکا به مبانی فلسفی حکمت متعالیه و به‌خصوص بهره­ مندی از تأمل درآیات قرآن کریم دیدگاهی متفاوت را درباره رشد انسان مطرح کند و به نظر می‌رسد نه‌تنها برای پژوهشگران علوم تربیتی و روان‌شناسی الهام‌بخش و مفید باشد، بلکه به دلیل برخورداری از نگرش انتقادی نسبت به تمدنی مدرن، می‌تواند برای پژوهشگران علوم انسانی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه‌های گوناگون فرهنگی جذاب باشد.

این مراسم رونمایی  روز دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در تالار پروین اعتصامی مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار