تاریخ انتشار :

کارولینای شمالی

مستندسازی تاریخ غنی و قدیمی مسلمانان آمریکا در کارولینای شمالی

به لطف برنامه تابستانی دانشمندان جوان موسسه «جان هوپ فرانکلین»،دانش آموزان در «دورهام» واقع در کارولینای شمالی شروع به کشف و مستندسازی تاریخ غنی و قدیمی مسلمانان آمریکا در این ایالت آتلانتیکی کرده اند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «aboutislam»،به لطف برنامه تابستانی دانشمندان جوان موسسه «جان هوپ فرانکلین»،دانش آموزان در «دورهام» واقع در کارولینای شمالی شروع به کشف و مستندسازی تاریخ غنی و قدیمی مسلمانان آمریکا در این ایالت آتلانتیکی کرده اند.

«دیوید استین»،هماهنگ کننده ارشد برنامه های آموزشی که بر پروژه دانشمندان فرانکلین نظارت دارد در این باره می گوید: « گفتگو با یکی از اعضای هیئت علمی بسیار مرا شگفت زده کرد از آنجا که متوجه شدم  حدود ۲۰ درصد از افرادی که به اینجا آمده اند،مسلمان هستند.»

وی افزود: «من این سوال را مطرح کردم که چرا بیشتر در مورد این تاریخ پنهان نمی دانیم؟»

پروژه فرانکلین که از ۱۷ تا ۲۱ ژوئن انجام شد شامل تور گردشگری به مساجد و مراکز اسلامی دورهام بود.

دانش آموزان جوان در یک سال تحصیلی از طریق ملاقات با رهبران جامعه محلی و مطالعه سنت ها و هنر اسلامی ،حضور مسلمانان آمریکای جنوبی را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

«ناظم عبدالحکیم » برنامه ریز سابق شهر «دورهام» و نویسنده « The Athaan in the Bull City» به عنوان راهنمای تور در این برنامه ها حضور داشت.

کتاب حکیم در مورد رشد جامعه مسلمانان دورهام و مکان های اسلامی در این شهر است.

یکی از داستان های الهام بخش این پروژه در مورد « Omar ibn Said »،نویسنده مسلمان آفریقایی-آمریکایی قرن نوزدهم است که از بردگی فرار کرد و وقتی می خواست در یک کلیسا نماز بخواند،دستگیر شد.

او در سلول خود، آیات قرآن کریم را روی دیوار نوشته و بعدها یک زندگینامه را منتشر کرد که یکی از مشهورترین آثار مسلمانان اولیه آفریقایی تبار شد.

تاریخ مسلمانان آفریقایی-آمریکایی از بردگی آفریقایی های مسلمان آغاز شده و تا جنبش مسلمان سیاهپوست قرن بیستم گسترش پیدا کرده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار