تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی تنسی

برگزاری روز درهای باز در مرکز اسلامی درنشویل تنسی

مرکز اسلامی تنسی برای مبارزه با کلیشه های اسلام هراسی و ایجاد رابطه بهتر میان مسلمانان و شهروندان عادی آمریکا، این هفته روز درهای باز برگزار می کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از wsmv، مرکز اسلامی شهرستان دیویدسون در نشویل تنسی در ایالات متحده، برای مبارزه با کلیشه های ضدمسلمانی و اسلام هراسی، این هفته اقدام به برگزاری روز درهای باز می کند.

هدف از این مراسم، تقویت درک متقابل میان مسلمانان و شهروندان عادی آمریکا اعلام شده است. این درحالی است که اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری به چهار نماینده زن حزب دموکرات که دو تن آنان را زنان مسلمان تشکیل می دهند اهانت کرده است. وی در عباراتی نژادپرستانه به نمایندگان زن آمریکا گفته بود که اگر از سیاست های دولت آمریکا خوششان نمی آید، به کشور خودشان برگردند! این درحالی است که سه نماینده زن در آمریکا به دنیا آمده و چهارمی نیز شهروند قانونی آمریکا محسوب می شود.

انوار عرفات سرپرست مذهبی و امام جماعت مرکز اسلامی تنسی با بیان اینکه این پیام های توئیتری تبعیض ضداسلامی را تقویت می کند گفت: شنیدن عباراتی چون به کشور خودت برگرد، رئیس جمهور هر حرفی که از دهنش در می آید می زند.

وی افزود: او از حد خودش عبور کرده وقتی می گوید فرد به خاطر رنگ پوست یا دین و اعتقادات مذهبی اش غیر آمریکایی است. این حقیقت شعارهای آمریکایی نیست.

عرفات ضمن بیان اینکه بازکردن درهای مسجد به مردم باعث می شود آن ها هویت اسلامی را بهتر بشناسند گفت: آن ها از چیزی که بهشان گفته شدن به آن نفرت بورزند نفرت دارند. اگر ما تنها تعداد انگشت شماری از مردم را اینجا داشته باشیم می توانیم حداقل کمی تغییر ایجاد کنیم و نشان دهیم که دین ما دقیقا چیست و ما چه کسانی هستیم.

گفته می شود این چهارمین سالی است که این مرکز اسلامی مراسم درهای باز را برگزار می کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار