تاریخ انتشار :

سازمان همکاری اسلامی

گردشگری اسلامی صنعتی در حال رشد در سورینام

سازمان همکاری اسلامی نخستین کارگاه آموزشی گردشگری اسلامی را در «پاراماریبو»، پایتخت سورینام، برگزار می‌کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانیcaribbeannewsnow؛ کارگاه گردشگری اسلامی با مشارکت کمیته همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه این هفته(۲۴ تا ۲۶ تیرماه) در این کشور آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

پنج کارشناس از کشورهای مالزی و ترکیه در این کارگاه که در«پاراماریبو»، پایتخت سورینام، سخنرانی خواهند کرد. کارشناسان، سیاستگذاران و فعالان بخش جهانگردی دو کشور سورینام و گویان در این کارگاه شرکت می‌کنند.
«نیکولا بالرام» از سازمان گردشگری کشور گویان گفت: گردشگری اسلامی صنعتی در حال رشد است و گویان از همه کسانی که می‌خواهند گردشگری پایدار را در این کشور تجربه کنند استقبال می‌کند. این کارگاه به گویان کمک می‌کند که نیازهای گردشگران مسلمان از جمله غذا، مکان عبادت و امکانات مورد نیاز برای استقبال بهتر از گردشگران را بیشتر بشناسد.
صنعت گردشگری اسلامی بیشترین رشد را در جهان دارد. از این رو بسیاری از کشورهای فعال در این حوزه محصولات و خدمات خاصی را برای جذب گردشگران مسلمان تدارک دیده‌اند. دو کشور گویان و سورینام، که از اعضای سازمان همکاری اسلامی هستند، ظرفیت خاصی برای جذب گردشگران مسلمان دارند. این دو کشور در چارچوب برنامه اقدام مشترک ۲۰۲۵ سازمان همکاری اسلامی با همکاری یکدیگر به توسعه صنعت گردشگری اسلامی می‌پردازند.
یادآور می‌شود گویان و سورینام در آمریکای جنوبی و در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارند. مسلمانان ۱۴ درصد از جمعیت ۵۵۰ هزار نفری سورینام و ۷ درصد از جمعیت ۷۸۰ هزار نفری گویان را تشکیل می‌دهند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار