تاریخ انتشار :

مسیر فیروزه ای

مسلمان نامسلمان! گفت و گو با سهیل اسعد

هر انسان جویای مرحله مهم تر و کمال جدید در زندگی باید به معنویت خود و ارتباط با خداوند فکر کند و کسی که کمال انسانی را در معنویت ببیند باید از تعالیم وحی و پیامبران استفاده کند که خلاصه این تعالیم در اسلام است

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) برنامه “مسیر فیروزه” رادیو گفت و گو ویژه دهه کرامت با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی در ارتباط تلفنی با دکتر سهیل اسعد تازه مسلمان از کشور آرژانتین به روی آنتن رفت.

رادیو گفت و گو: در ابتدا خودتان را معرفی کنید.

سهیل اسعد: بنده سهیل اسعد ۴۳ ساله، حدود بیست سالی است که مشغول تحصیل به علوم حوزوی در جمهوری اسلامی ایران هستم و در بیست کشور دنیا کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام می دهم.

رادیو گفت و گو: اهل کدام کشورید؟

سهیل اسعد: اصالت بنده لبنانی است، پدر و مادرم از مهاجرین لبنان بودند که به آرژانتین مهاجرت کردند بنابراین از همان ابتدا مسلمان بودم اما به دلیل اینکه در مدارس خارجی و محیط کاملاً غیر اسلامی بزرگ شدم فقط اسمم مسلمان بود و هیچ اثر عملی از دین و معارف دینی در زندگی ام نبود. از این رو هم مسلمان بودم و هم بسیاری از افکار و اعمال مسلمانان را نداشتم.

رادیو گفت و گو: چه شد که ایران را برای اقامت انتخاب کردید؟ 

سهیل اسعد: در ابتدا برای آشنایی بیشتر با دین اسلام و کسب اطلاعات عمیق تر تصمیم گرفتم به جایی سفر کنم که معارف و علوم اسلامی ناب را بیاموزم، به همین خاطر شهر مقدس قم را انتخاب کردم. این شهر صرف نظر از زمینه علمی، محیط مناسبی برای رشد معنوی و تربیت فرزندان و خانواده ها و همچنین تبلیغات فرهنگی برای ترویج اسلام است. احساس کردم وجودم در این مکان مقدس برای ترویج دین اسلام مفید است و بنابراین سال های سال مشغول تحصیل شدم و از محیط علمی و در عین حال معنوی این شهر استفاده کردم.

رادیو گفت و گو: زبان فارسی را در طول این بیست سال فراگرفتید یا از قبل با این زبان آشنا بودید؟ 

سهیل اسعد: خیر، بنده تا سال ۱۳۷۶ یک کلمه فارسی هم نمی دانستم. تا بیست سالگی به زبان مادری ام، زبان اسپانیایی صحبت می کردم اما در سفر به لبنان حدود سه سال زبان عربی را یاد گرفتم. بعد از آن به ایران آمدم و پس از یک دوره شش ماهه زبان فارسی را فراگرفتم و به تدریج با ادامه مباحثات و مطالعات حوزوی، تسلطم بر زبان فارسی بیشتر شد.

رادیو گفت و گو: اگر قرار باشد در یک جمله کوتاه به یک غیرمسلمان پیام دهید چه می گویید؟ 

سهیل اسعد: هر انسان جویای مرحله مهم تر و کمال جدید در زندگی باید به معنویت خود و ارتباط با خداوند فکر کند و کسی که کمال انسانی را در معنویت ببیند باید از تعالیم وحی و پیامبران استفاده کند که خلاصه این تعالیم در اسلام است. مطالعه اسلام، کتب آسمانی و احادیث پیامبر اکرم (ص) به هر انسان جویای حق و کمال کمک زیادی خواهد کرد.

رادیو گفت و گو: اولین و آخرین باری که به حرم امام رضا (ع) مشرف شدید چه سالی بود؟

سهیل اسعد: اولین بار که امام رضا (ع) را زیارت کردم همزمان با ورود به حوزه علمیه در سال ۱۳۷۶ و آخرین بار هم حدود سه ماه قبل بود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار