تاریخ انتشار :

ایالت اوکلاهمای آمریکا

برگزاری نمایشگاه با عنوان«دنیای شگفت انگیز: هنر و اسلام از طریق زمان و مکان» 

موزه هنر شهر «تولسا» واقع در ایالت اوکلاهمای آمریکا میزبان نمایشگاه «دنیای شگفت انگیز: هنر و اسلام در طول زمان و مکان» خواهد بود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «publicradiotulsa»،موزه هنر شهر «تولسا» واقع در ایالت اوکلاهمای آمریکا میزبان نمایشگاه «دنیای شگفت انگیز: هنر و اسلام از طریق زمان و مکان» خواهد بود.

این نمایشگاه از روز ششم اکتبر در موزه هنر «فیلبروک» آماده استقبال از علاقه مندان خواهد بود.

بر اساس آنچه در وب سایت فیلبروک آمده است،این گسترده ترین  و بزرگ تری نمایشگاه هنر اسلامی است که تا کنون در اوکلاهما برگزار شده است که در آن آثار هنری غنی بیش از ۱۲۰۰ سال پیش که نشان دهنده گستردگی جغرافیایی جهان اسلام است به نمایش در می آید.

پنج موضوع اصلی شامل معماری،مهمان نوازی،پوشاک،هنر نویسندگی و تبادل های میان فرهنگی در این نمایشگاه با ارائه آثار مختلف در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه فیلبروک این امکان را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد تا اشیائی ساخته شده از مواد مختلف شامل لباس و منسوجات تزئین شده،سرامیک های تزئینی،طلا و جواهرهای قدیمی متعلق به جهان اسلام  و غیره را بشناسند.

مجسمه های عکس ها و نقاشی های معاصر نشان می دهد که امروزه هنرمندان سنت های تاریخی را برای ایجاد نوآوری های جدید مورد استفاده قرار می دهند.

این نمایشگاه شامل آثار هنری از سراسر جهان است.

 اشیائی از جنوب شرقی آسیا و شرق و غرب آفریقا همراه با شاهکارهای خاورمیانه، آفریقای شمالی و هند،همگی تبیین کننده تنوع عمیق و تاثیر جهانی هنر اسلامی هستند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار