تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی دانشگاه ایلینوی

کمپینی برای ترویج اسلام شناسی توسط دانشجویان مسلمان دانشگاه ایلینوی

انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه ایلینوی با بیش از ۱ هزار عضو فعال، هم اکنون بزرگترین انجمن اسلامی در ایالات متحده می باشد که سالانه نشست ها و رویدادهای متنوعی در راستای اسلام شناسی و فعالیت میان ادیانی برگزار می کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ایلینوی آمریکا، کمپینی برای ترویج اسلام شناسی آغاز کردند.

گفته می شود انجمن اسلامی دانشگاه ایلینوی با بیش از ۱ هزار عضو، هم اکنون بزرگترین انجمن اسلامی دانشجویی در ایالات متحده می باشد و به خاطر فعالیت های متعددی که انجام می دهد شناخته شده است. این انجمن نشست های سالانه ای با عنوان «هفته اکتشاف اسلامی» برگزار می کند.

در طی این هفته، نشست های متعددی مانند امور خیریه، کمک رسانی و رویدادهای بحث «آشنایی با اسلام» و «مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی» و «شام میان ادیانی» در محوطه دانشگاه برگزار شده و فرصتی برای آشنایی بیشتر میان دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان به وجود می آید.

انجمن اسلامی دانشگاه ایلینوی نخستین بار در سال ۱۹۶۳ تشکیل گردید. دو دهه بعد اعضای این انجمن دو برابر شده و هم اکنون این نهاد به یکی از مکان های امن برای جوانان مسلمان و فعالان اجتماعی در ایالت ایلینوی تبدیل شده تا نظرات و عقایدشان را آزادانه بیان کنند.

ام سلامه عبدالبصیر رئیس اسبق انجمن اسلامی در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در این باره گفت: انجمن اسلامی ما به عنوان سازمانی برای ایجاد جامعه ای امن برای دانشجویان مسلمان از طریق برگزاری نشست های اجتماعی و معنوی ایفای نقش می کند.

وی توضیح داد: ما تنها یک سازمان دانشجویی مانند بقیه نهادها هستیم، اما در مقابل نماینده تمامی دانشجویان مسلمان در دانشگاه نیز محسوب می شویم. بنابراین حامی نیازهای ۱۵% دانشگاه محسوب می شوند. بنابراین به علاوه اینکه از طریق برنامه ریزی نشست ها و مراسم متعدد سبب ملاقات میان افراد جدید شده و بزرگداشت هویت مسلمان بودنمان را جشن می گیریم، همچنین سعی می کنیم تسهلیات را برای دانشجویان مسلمان در محوطه دانشگاه ارتقا دهیم و اینکه چگونه می توانیم کمک رسان جامعه اسلامی باشیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار