تاریخ انتشار :

مشاور وزیر ادغام در ایالت «نوردراین ـ وستفالن» آلمان

نام گذاری یک روز را به نام مسلمانان در ایالت نوردراین ـ وستفالن آلمان

علاءالدین المفاعلانی، جامعه‌شناس و مشاور وزیر ادغام در ایالت «نوردراین ـ وستفالن» آلمان، اختصاص یک روز را به نام مسلمانان در این کشور خواستار شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)دولت ایالتی «نوردراین ـ وستفالن» قصد دارد یک روز را به نام مسلمانان نامگذاری کند. علاءالدین المفاعلانی، جامعه‌شناس و مشاور وزیر ادغام در ایالت نوردراین ـ وستفالن، ایده برگزاری چنین روزی را براساس الگوی برگزاری روز کلیسا در آلمان ارائه کرده است. او چند روز پس از برگزاری مراسم روز کلیسای انجیلی در دورتموند گفت: «نخستین مراسم روز مسلمانان در آلمان باید در ایالت نوردراین ـ وستفالن برگزار شود.»

یوآخیم اشتامپ، وزیر ادغام نوردراین ـ وستفالن و المفاعلانی به تازگی دفتر «هماهنگی برای مشارکت اسلامی» را در ایالت نوردراین ـ وستفالن راه‌اندازی کرده‌اند. در مراسم افتتاح این دفتر نزدیک به ۲۰۰ نفر از نمایندگان جوامع اسلامی حضور داشتند. هدف آنها از اجرای این طرح، ایجاد فضایی برای گفت‌وگو با مسلمانان و درک شرایط آنها اعلام شده است.

المفاعلانی، که اکنون استاد دانشگاه «اسنابروک» آلمان است، در این باره گفت: «مسلمانان از گروه‌های متفاوتی هستند و نظرات متفاوتی در میان گروه‌های اسلامی دیده می‌شود.»

به گفته او دفتر هماهنگی برای مشارکت اسلامی می‌تواند روزی را به نام مسلمانان در ایالت نوردراین ـ وستفالن ثبت کند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آلمان، دولت ایالتی همچنین قصد دارد از طریق فعالیت‌های دفتر هماهنگی برای مشارکت اسلامی، با اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه شهروندان مسلمان مقابله کند.

روز اول ژوئن، روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان نامگذاری شده است. ۱۰ سال پیش، در چنین روزی، «مروه شربینی»، زن مسلمان و  باردار در دادگاهی در درسدن به قتل رسید. یوآخیم اشتامپ، وزیر ادغام در ایالت نوردراین ـ وستفالن، در مراسم بازگشایی دفتر هماهنگی برای مشارکت اسلامی، قتل این زن را شرم‌آور دانست و گفت: «مسلمانان بخشی از آلمان هستند و در نتیجه دین آنها نیز در این جامعه پذیرفته شده است.»

وی تأکید کرد: افزایش تعداد حملات علیه مسلمانان در جامعه آلمان نگران‌کننده است. چنین حملاتی نه تنها به مسلمانان، بلکه به ارزش‌های اصلی جامعه آلمان صدمه می‌زند.

علاالدین المفاعلانی، جامعه‌شناس و مشاور وزیر ادغام در ایالت نوردراین ـ وستفالن، نیز در این مراسم گفت: «۳۰ سال پیش هیچ‌کس به این سؤال که آیا اسلام به آلمان تعلق دارد پاسخ مثبت نمی‌داد. پاسخ مثبت مسئولان آلمان به این سؤال نشان می‌دهد که رویکرد آلمان به اسلام و مسلمانان تغییر کرده است. همان‌طور که ۲۰۰ سال پیش هیچ‌کس باور نمی‌کرد رئیس کشور آلمان یک زن باشد.»

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار