تاریخ انتشار :

شرکت استارت‌آپی در پاکستان

طراحی اپلیکیشن شبیه‌ساز واقعیت مجازی برای آموزش زائران خانه خدا

یک شرکت استارت‌آپی در پاکستان اپلیکیشنی شبیه ساز طراحی کرده که از فن‌آوری واقعیت مجازی برای آموزش مناسک حج به زائران خانه خدا استفاده می‌کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سما‌تی‌وی؛ اگر برای نخستین‌بار قصد سفر حج دارید، می‌توانید در شهر خود با مناسک حج به طور عملی آشنا شوید.

این شرکت استارت‌آپی در پاکستان یک اپلیکیشن شبیه‌ساز طراحی کرده که از فن‌آوری واقعیت مجازی برای آموزش زائران خانه خدا استفاده می‌کند.
«عدنان مقبول» مدیر این پروژه می‌گوید: شما می‌توانید به طور مجازی به اماکن مقدسه سفر کنید.
اپلیکیشن لبیک وی‌آر (Labbaik VR)، مانند یک کارگاه است که زائران را برای انجام کامل مناسک حج در اماکن مقدس در مکه آماده می‌کند.
مقبول می‌گوید: برای کسانی که نزد ما می‌آیند مهم است که مناسک حج را به طور کامل آموزش ببینند.
دوره آموزشی سه روز به طول می‌انجامد. یک کارشناس برای راهنمایی افراد به زبان‌های بلوچی، سندی، پنجابی یا بلوچی حاضر است.
این اپلیکیشن تصویری واقعی از مکان‌های مقدس سفر حج را نشان می‌دهد تا افراد بتوانند با آرامش و به سادگی مناسک را اجرا کنند و در صورت گم شدن، با مسیرها آشنایی قبلی داشته باشند.
«فیصل خالد» یکی دیگر از مسئولان این پروژه گفت: ما سعی کردیم بسیار دقیق باشیم تا واقعی‌ترین تجربه را به افراد بدهیم. این پروژه در مدت ۱۰ سال تکمیل شده است. ما به عربستان رفتیم و معماری اماکن مختلف را بررسی کردیم و با کمک کارشناسانی که اندازه‌ها را جمع‌آوری کرده بودند برای بازسازی مجازی، نقشه‌ها را طراحی کردیم.
وی افزود: ما برای به دست‌آوردن ابعاد کعبه و مسجد‌الحرام ۸۵ هزار عکس با کیفیت بالا استفاده کردیم. همچنین از تصاویر با کیفیت بالا برای دیگر مناسک حج استفاده کردیم. ما در ابتدا قصد داشتیم یک شبیه‌ساز با صفحه نمایش ۱۰۰ فوتی با وضوح  ۸k بسازیم. شهردار مکه و دولت مالزی از شرکت ما حمایت کردند.
اکنون این شرکت استارت‌آپی در حال رایزنی با دولت عربستان است تا این اپلیکیشن را جهانی کند.
فناوری واقعیت مجازی تجربه قرارگیری کامل در یک محیط مجازی و دیجیتال است و دنیای فیزیکی را کاملا نادیده می‌گیرد و یا به اصطلاح، جهانی مجازی به موزات جهان واقعی است. در این فناوری با استفاده از عینک‌های VR کاربران می‌توانند در یک محیط مجازی قرار بگیرند و از قابلیت تغییر در محیط پیرامون خود بهره ببرند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار