تاریخ انتشار :

لانگ آیلند، نیویورک انگلیس

رستوران و نان پزی حلال برای مسلمانان ویهودیان

یک شهروند مسلمان در لانگ آیلند، اقدام به خرید تنها رستوران یهودیان کرد که در معرض تعطیلی قرار داشت. وی این رستوران را به فضایی برای گردهم جمع شدن مسلمانان و یهودیان تبدیل می کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) یک رستوران دار مسلمان تنها رستوران کوشر (مجاز برای یهودان) در لانگ آیلند را از تعطیلی نجات داد و آن را به صورت رستورانی حلال و کوشر نگه داشت.

رشید سولهری درباره بیچ بیکری، رستوران و نان پزی حلال در لانگ آیلند واقع در نیویورک انگلستان گفت: این مثل رویایی است که به واقعیت بدل شده است. فرزندان ابراهیم می توانند زیر یک سقف گرد هم جمع شوند و فرصتی پیدا کنند تا از اشتراکات همدیگر مطلع شوند و بفهمند آنقدر که فکر می کنند با هم تفاوت ندارند.

گفته می شود این رستوران بیچ بیکری و گرند کافه در ساحل وست همپتون سال گذشته  برای فروش گذاشته شد و همین مسئله نگرانی هایی را در جامعه یهودیان به وجود آورده بود. صاحب جدید رستوان ضمن تاکید بر این مسئله که هر دو غذای کوشر و حلال را با پیروی از اعتقادات مذهبی اسلامی و یهودی به هر دو گروه ارائه می دهد گفت: از زمانی که اینجا را در دست گرفته ام، مسلمانان بیشتری به جمع مشتریان یهودی به ویژه در ایام عید سعید فطر پیوسته اند. هم مسلمانان و هم یهودیان در اینجا گردهم جمع شده و در کنار یکدیگر جمعی مفرح و صمیمی دارند.

یکی از یهودیان ساکن منطقه که به این کافه می آیند گفت: این یک شروع تازه است . بسیار حیاتی است که یک محل کوشر در اینجا باشد و مشتاق دیدن تغییراتی هستیم که قرار است در اینجا ایجاد شوند.

مار اسکنیر روحانی یهودیان در کنیسه همپتون نیز از اقدام این مسلمان برای باز نگه داشتن یک رستوران یهودی قدردانی کرده و گفت: او نماد ارزشمندی برای همزیستی و همدلی میان مذهبی محسوب می شود.

اسکنیر گفت: یک مسلمان مومن لازم بود تا بیاید و رستوران و نانوایی کوشر یهودیان را نجات دهد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار