تاریخ انتشار :

شهر ساحلی گلدکوست در استرالیا،

تغییر کاربری کلیسای متروک به مسجد

یک ملک در شهر ساحلی گلدکوست در استرالیا، که پیش از این کلیسایی متعلق به مسیحیان بوده است، به قیمت ۳.۴ میلیون دلار به جامعه اسلامی فروخته شده و به مسجد تبدیل شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از brinkwire، کلیسای شهر ساحلی گلدکوست در ایالت کوئینزلند استرالیا به مسجد تغییر کاربری داده است.

این ملک که در یک خیابان حومه شهر در گلدکوست واقع شده، مکان عبادت مسیحیان بود تا اینکه ماه آوریل سال جاری به قیمت ۳٫۴ میلیون دلار به مسلمانان فروخته شد. ساکنان محلی از افتتاح این مسجد استقبال کرده و می گویند که این اقدام «قدمی در راستای جهت درست» برای جامعه محسوب می شود.

حسین گاس رئیس جامعه اسلامی گولد کوست اعلام کرد که اعضای جامعه اسلامی یک ماه پیش به مسجد نقل مکان کرده اند.

وی ضمن بیان اینکه مسجد جدید نسبت به مسجد سابق شهر به مراتب کوچکتر است گفت: اینجا بیشتر یک مسجد کوچک حیاط پشتی محسوب می شود.

گفتنی است پنج سال پیش قرار بود مسجد در یک منطقه صنعتی ساخته شود اما مخالفت های محلی از ایجاد مسجد در کنار یک مدرسه و بهانه هایی چون آلودگی صوتی یا افزایش ترافیک سبب شد که عملیات مسجدسازی متوقف شود. این درحالی است که بسیاری از مخالفان آشکارا مخالفت شان را با دین اسلام اعلام می کردند.

در سال سپتامبر ۲۰۱۴ مخالفان اسلام هراس در استرالیا در جلوی شورای این شهر تجمعی برگزار کردند، و یک هفته بعد سبب شد که راه اندازی مسجد متوقف گردد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار