تاریخ انتشار :

شهر ولینگتون کانادا

تبدیل یک کلیسای متروک به مسجد با افزایش جمعیت مسلمانان منطقه ارین در ولینگتون

افتتاح نخستین مسجد در منطقه روستایی ارین (Erin) در حومه شهر ولینگتون کانادا نشان‌دهنده افزایش جمعیت مسلمانان این منطقه و نیاز به محل عبادت است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از گوئلف‌تودی؛ به تازگی نخستین مسجد در منطقه روستایی ارین در حومه شهر ولینگتون افتتاح شد که نشان‌دهنده افزایش جمعیت مسلمانان این منطقه و نیاز به محل عبادت و آموزش برای مسلمانان این منطقه است.

این مسجد که «دارالقمر» نامگذاری شده در محل یک کلیسای قدیمی ساخته شده است.
«کاشف علی»، مسئول این مسجد، که ساختمان قدیمی کلیسا را خریداری و آن را به مسجد تبدیل کرده، در این باره می‌گوید: این مسجد را به یاد مادرم که اسمش قمر بود دارالقمر نامیدم و فهمیدم در اطراف این منطقه مسجدی نیست.
وی افزود: این مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت است، دوره‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌کند. دوست داریم غیرمسلمانان را به اینجا دعوت کنیم تا ببینند در مسجد چه فعالیت‌هایی داریم و اگر درباره اسلام سؤالاتی دارند بپرسند.
«عاطف معین»، یکی از اعضای هیئت مدیره مسجد، نیز در این باره می‌گوید: باور من این است که وقتی مسجد می‌سازید و مردم برای عبادت به آنجا می‌آیند شما پاداش خود را گرفته‌اید، زیرا به جامعه مسلمان خدمت کرده‌اید.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار