تاریخ انتشار :

ويليام رودريگز

نظافتچی برج تجارت جهانی که پس از ۱۱ سپتامبر مسلمان شد

دولت آمریکا با عصبانیت مانع از انتشار گزارش شاهدان یازده ستامبر شده است سعی کردند مردم را از اسلام متنفر کنند؛ همین من را مسلمان کرد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) او کسی است که پیش از واقعه ۱۱ سپتامبر به مدت ۲۰ سال نظافتچی برج تجارت جهانی و راه پله های آن بوده است. به غیر از ۴ مدیر ارشد برج، ویلیام تنها کسی بود که به اقتضای وظیفه اش شاه کلید ورود به همه طبقات را در اختیار داشت و همین موجب شد بتواند در آن روز عده زیادی از افراد حبس شده در طبقات برج در حال فروریختن را نجات دهد. او هنوز این کلید نجات را به همراه دارد و می گوید قرار است این کلید را به موزه ای که به یاد آن واقعه ساخته خواهد شد، اهدا کند.

این مرد که اصلیت پورتوریکویی دارد، در آن روز آخرین کسی بود که بعد از نجات چندین نفر، قبل از فروریختن برج دوم از آن خارج شد و به طرز معجزه آسایی در پناه یک ماشین آتش نشانی از مرگ نجات یافت. او جزو اولین کسانی بود که در همان لحظات بحرانی روی آنتن زنده سی ان ان به بازگویی آنچه برایش رخ داده بود برای چشمان بهت زده میلیونها نفر در سراسر جهان پرداخت، اما این اظهارات از گزارش رسمی دولت در پرونده ۱۱ سپتامبر حذف شد. ویلیام رودریگز به خاطر اینکه در آن روز جان چند صد نفر را نجات داد، به عنوان قهرمان ملی در رسانه های آمریکا و جهان شناخته شده است، اما وقتی به عکس خودش در کنار جرج بوش می رسد از آن به عنوان “عکس یادگاری با شیطان” یاد می کند.

 بعد از ۱۱ سپتامبر وقتی دیدم کسی به فکر خانواده قربانیان و بازماندگان این واقعه نیست شروع به فعالیت کردم. برای همین جمهوری خواهان برای بدست آوردن رای اهالی لاتین که حدود ۳۰ میلیون رای دارند به من پیشنهاد همراهی دادند.

من چون با از بین رفتن آن ساختمان بی کار شده بودم قبول کردم و شروع به سوال و تحقیق درباره ۱۱ سپتامبر کردم. در یکی از دیدارهایی که در کاخ سفید داشتیم طی نامه ای درخواست کردم که درباره این واقعه تحقیق کنم. اما آنها خیلی عصبانی شدند. وقتی خانواده قربانیان هم اصرار کردند که این مورد تحقیقی صورت گیرد رئیس جمهور آمریکا گفت ما می دانیم کار مسلمانان است. اما ما و خانواده قربانیان درخواست تحقیقات در این خصوص کردیم و وقتی از طریق رسانه ها به آنها فشار وارد شد مسئله تحقیق را قبول کردند و من نماینده این خانواده ها بودم. – بلاخره کمیسیون تحقیق و تفحص درباره ۱۱ سپتامبر تشکیل شد و وظیفه اش را انجام داد. بر خلاف دیگران که صحبتهایشان از رسانه ها هم پخش شد گفتگوی این کمیته با من پشت درهای بسته صورت گرفت. وقتی هم گزارش تحقیقات منتشر شد ۵۷۶ صفحه بود، اما در هیچ کجای آن نامی از من و مشاهداتم برده نشده بود و گزارش من را حذف کرده بودند.

وقتی پرسیدم چرا این اتفاق افتاده؟ گفتند که صحبتهای تو نتیجه اصلی مطرح شده در این گزارش را زیر سوال می برد. عجیب است که در این گزارش رسمی هیچ اشاره ای به انفجارهایی که پیش از برخورد هواپیما، درون ساختمان و در طبقات زیرین صورت گرفت نشد در صورتیکه من شاهد آن بودم. – در جریان اتفاقاتی دهمین سالگرد این اتفاق افتاد من را دستگیر کردند و بدون هیچ جرمی در زندان بودم.

تنها به خاطر اینکه ممکن بود با صحبتهایم برای برنامه اوباما در آن مقطع مشکل درست شود. وقتی این اتفاق افتاد دولت مباحثی را مطرح کرد که اعتبار حرفهای ما را زیر سوال ببرد. الان ۱۱ سپتامبر بهانه اصلی برای توجیه و انجام خیلی از کارها از سوی دولت امریکا است. – حاکمیت امریکا پس از این واقعه با پروپاگاندای رسانه ای تلاش کردند از ۱۱ سپتامبر علیه مسلمانان استفاده کند. همین موجب شد من برای تشریح واقعیت ها به نقاط مختلف دنیا سفر کنم. در سفر به مالزی بود که اولین برخوردم با تجمع مسلمانان اتفاق افتاد.

قبل از آن وزارت خارجه آمریکا به من گفتند به آنجا نرو چون ممکن است تو را بکشند! اما در دیدار با مردم آنجا بیشتربن محبت ممکن را به من کردند. قرار بود آنجا درباره واقعیت های یازده سپتامبر سخنرانی کنم. در این سفر با ماهاتیر محمد دیدار کردم. با خیلی از علما هم گفتگو کردم؛ می خواستم بدانم چرا این حجم تنفر نسبت به اسلام وجود دارد و صحبت آنها را شنیدم که باعث شد به فکر فرو بروم. این شد که من مسلمان شدم. همین موجب شد عصبانیت حکومت آمریکا از من زیادتر شود. – وقتی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به نیویورک آمد و خواست که برای ادای احترام به قربانیان حادثه به نقطه صفر (محل دو برج) برود همه آنها به او توهین کردند اما من گفتم که این یک حرکت زیبا است و از آن دفاع کردم.

حتی خواستم او را به آنجا ببرم اما به خاطر مسائل سیاسی چنین اجازه ای به من ندادند. مسئله ای که موجب شد من به ایران بیایم همین اتفاق بود. من به ایران آمدم تا از طرف قربانیان و خانواده های آنها به مردم ایران بگویم که این مخالفت و حرفهایی که در آن موقع زده شده موضع آنها نبود و از طرف دولتمردان آمریکا علیه مسلمانان و ایران است. آنها هنوز به اشتباه فکر می کنند مالک کل دنیا هستند! – من در حال ساخت یک فیلم مستند درباره یازده سپتامبر هستم و طی آن با شاهدان آن واقعه گفتگو می کنم. یکی از همین شاهدان سه روز بعد از مصاحبه اش خودکشی کرد. – آنها از چنین اتفاقی که برای ما افتاده و جنبه ناگواری هم دارد، استفاده سیاسی می کنند. چند سال پیش اتفاق خیلی خنده داری افتاد که یک گروه خیلی کوچکی از خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر را تحریک و تطمیع کردند که به دادگاه از ایران شکایت کنند و بعد هم در دادگاه ایران را مقصر شناختند.

من فکر می کنم ایران هم باید به فکر اقدام متقابل حقوقی باشد. – در میان فیلمهای سینمایی ساخته شده، تنها کاری که ممکن است قدری به واقعیت نزدیک باشد ساخته اولیور استون است. همه این فیلمهای سینمایی به آنچه خارج از برجها رخ داده می پردازند و هیچ کدام به سراغ داخل برج نرفته اند. چرا که انفجارهای زیادی در طبقات زیرین برج اتفاق افتاد و هرکسی که داخل ساختمان بود آن را احساس کرد. آنها خیلی از شاهدانی که درون ساختمان بودند را نادیده گرفتند و از آنها برای ثبت اظهارات دعوت نکردند، چون آن فرضیه اصلی که به عنوان علت اصلی حادثه مطرح شده است را زیر سوال می برد.

منبع: بسیج مستضعفین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار