تاریخ انتشار :

بانوی تازه مسلمان ژاپنی

کیوکو: هر چقدر بیشتر سعی کردم خدا را انکار کنم بیشتر متوجه شدم خدا انکارناپذیر است.

در یوتیوب ویدیویی دیدم که باعث شد متوجه شوم پیدایش زمین به طرز زیادی معجزه آسا بوده است و احساس کردم طبیعی است که فکر کنیم قطعا کسی بوده است که زمین را به وجودآورده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) کیوکو زن تازه مسلمان ژاپنی که با همسر خود مرد مسلمان تُرک در حال حاضر در ژاپن زندگی می کند.

مصاحبه – ترجمه از زهرا تهرانی تاج /  کیوکو که تا همین اواخر در رابطه با دین اسلام هیچ چیزنمی دانست قبل از ازدواج با همسر خود، زمانی که برای یادگیری زبان ترکی با او ارتباط داشت و در مقابل زبان ژاپنی با او تمرین می کرد، در بین صحبت ها همسر او اشاره می کند که به دلیل اینکه مسلمان است غذا خوردن در ژاپن بسیار برای او مشکل است و کیوکو برای اولین بار از آن لحظه با اسلام آشنا می شود.

کیوکو از انگیزه مسلمان شدن خود می گوید

در ژاپن کسانی که به اعمال مذهبی معتقدند از نظر روحی آدم های ضعیف و نگرانی به شمار می روند که نمی توانند بدون تکیه بر چیزی زندگی خود را بگذرانند و آدم های عجیبی به شمار می روند که به ارواح و امثال آن اعتقاد دارند.
با اینکه همسرم در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل می کرد برای من جای تعجب داشت که چرا برای کسی که مطالعه علمی دارد دین امری مهم است. جواب مشخص بود، چرا که من فکر می کردم علم و ریاضیات با دین که با مسائل غیبی سرو کار دارد کاملا در تضاد هستند. به همین دلیل سوالاتی از همسرم می پرسیدم مثل اسلام چرا به خدا باور داری؟ چرا فکر می کنی خدا وجود دارد؟ تقریبا یک سال همسرم در رابطه با اسلام به من آموخت. در ابتدا من به نظریه تکامل داروین اعتقاد داشتم و به همین دلیل به هیچ وجه احساس همسرم را درک نمی کردم. فقط دوست داشتم به داستان هایی مثل خدایان و پریان گوش دهم و دلیل دیگری نداشتم اما همسرم بدون اینکه تسلیم شود چندین بار برای من مسئله ای را توضیح می داد. و هم چنین چون من پرستار بودم، افراد زیادی را می دیدم که از دنیا می رفتند و فکر می کردم که چرا آدم ها متولد می شوند و زندگی می کنند و باعث شد تا حدی متقاعد شوم.

کیوکو-بانوی-تازه-مسلمان

کیوکو-بانوی-تازه-مسلمان

به علاوه در یوتیوب ویدیویی دیدم که باعث شد متوجه شوم پیدایش زمین به طرز زیادی معجزه آسا بوده است و احساس کردم طبیعی است که فکر کنیم قطعا کسی بوده است که زمین را به وجودآورده است.
هر چقدر بیشتر سعی کردم خدا را انکار کنم بیشتر متوجه شدم که وجود خدا انکارناپذیر است.

کیوکو بعد از مسلمان شدن

زمانی که با پدر و مادرم صحبت کردم که می خواهم مسلمان بشوم مخالفتی نکردند و کمک من بودند. دوستانم اغلب از من سوالی نمی کنند اما تعدادی از دوستانم کمی رفتارشان عجیب شد.
در ژاپن در میان افراد دیندار آدم های عجیبی وجود دارند بنابراین تصویر بدی از فرد دیندار در جامعه وجود دارد. هم چنین اخبار عملیات های انتحاری داعش خیلی زیاد است و اینکه مسلمان ها نمی توانند گوشت خوک بخورند باعث شده است تا تصور شود اسلام دین پر دردسر و سختگیری است اما عده ای هم بودند که به من می گفتند چقدر حجابت زیباست بنابراین به صورت کلی روابط من بعد از مسلمان شدن تغییری نکرد.
اولین باری که نماز خواندم حس کردم کار سختی است. اما اولین بار که حجاب سر کردم خوشحال بودم که بالاخره شبیه مسلمان ها شده ام. همسرم هم خیلی خوشحال بود بنابراین احساس خیلی خوبی داشتم.
از بعد از اینکه مسلمان شدم هر روز بابت همه چیز حتی چیزهای کوچک شکرگزاری می کنم. نگرانم که بعد از مرگ به بهشت می روم یا نه اما مثل گذشته از مرگ و انسان های مرده نمی ترسم.
مسلمان های ژاپنی بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده اند بنابراین برای اینکه تصویر مسلمانان خراب نشود تا حد امکان تلاش می کنم تا با ملایمت رفتار کرده و سنجیده عمل کنم و حتما با افتخار به مسلمان بودنم ادامه می دهم.

او در حال حاضر نقاشی های زیبایی نیز به سبک ژاپنی و اسلامی می کشد وهدف او این است تا به ژاپنی ها نشان دهد حجاب هم می تواند یک نوع مد باشد و قصد دارد تا حجاب را برای ژاپنی ها ملموس تر سازد.

کیوکو-تازه مسلمان-ژاپنی

کیوکو-تازه مسلمان-ژاپنی

اشتراک گذاری :


  1. فاطمه گفت:

    سلام، اینکه از تازه مسلمانان مطلب میگذارید خیلی خوب است، اما کاش کمی از تحقیقات ودلایل منطقی قبول توحید و…اینها هم برای ما بگذارید ما دوست داریم یادبگیریم و کمک کنیم که مردم هم با دلایل منطقی و اصولی درستی اسلام آشنا بشن

  2. ناشناس گفت:

    مترجم از زهرا تهرانی، غلط است؛ ترجمه از … درست است

آخرین اخبار