تاریخ انتشار :

معصومه زهرا دختر جوان هندو مذهبی از کشور هندوستان

در ایران به کمال رسیدم

به نظرم اسلام در کشورهای عربی کامل نبود، درحالی‌که ایران شرایط خیلی بهتری برای شناخت اسلام دارد.

 

india-0809-mm1

 

به گزارش رهیافتگان: معصومه طاهری – معصومه زهرا دختر جوان هندو مذهبی از کشور هندوستان است که باتحقیق باوجود فضای ضد اسلامی رسانه‌ها مسلمان و شیعه شده است او که سه سال است برای شناخت اسلام و مذهب تشیع به ایران آمده است در رشته شیمی فوق لیسانس دارد و گپ وگفتی در رابطه با تحولات او و سفرش به اسلام داشتیم گفت‌وگوی پایگاه بصیرت با این بانوی مسلمان شیعه جالب و خواندنی است.
چی شد که به اسلام گرایش پیدا کردید و مسلمان شدید؟

از کودکی احساس می‌کردم خدا وجود دارد و این حس را درباره بت‌ها نداشتم وقتی می‌دیدم به بت‌ها احترام گذاشته می‌شود تعجب می‌کردم از مادرم می‌پرسیدم چرا به بت‌ها سجده می‌کنند ایشان فقط می‌گفت آنها مهم هستند و این روش ماست که انجام می‌دهیم ولی این حرفها من را قانع نمی‌کرد و کنجکاو بودم همیشه سوالاتی در ذهن داشتم‌ این‌که خداوند شیطان را‌ از آتش خلق کرده است و همه می گویند باعث گمراهی انسان می‌شود اگر کسی از او پیروی کند خدا او را مجازات می‌کند و اگر کسی کار خوبی انجام دهد این نعمتی است که خدا به او داده است. با خودم می‌گفتم پس اینجا تکلیف اراده و اختیار انسان چیست انسان عقل دارد روبات که نیست ‌خدا به ما عقل داده تا راه درست را از غلط تشخیص بدهیم از این سوالات پی به وجود دین بردم ‌کم کم هر چه بزرگ شدم درباره ادیان تحقیق و مطالعه کردم و متوجه شد دین اسلام کاملترین و بهترین دین است .

کسی هم در این انتخاب شما را کمک می‌کرد؟

بله با کمک برخی دوستان مسلمان و استادانی که می‌شناختم توانستم بهتر درباره اسلام تحقیق کنم

داشتن حجاب آن هم در گرمای تابستان برای شما مشکل نیست؟

نه حجاب و پوشش را دوست دارم. من فکر می‌کنم اگر این حجاب سخت باشد و در سختی بسر ببریم خداوند برایمان راحتی به ارمغان می‌آورد شاید فقط چند دقیقه احساس سختی داریم ولی بعد خوب می‌شود البته در هند زنان روسری‌های بلندی سر می‌کنند اما مانند حجاب زنان مسلمان ایرانی کامل نیست ‌برای همین چون دوست دارم محجبه و پوشیده باشم احساس ناراحتی نمی‌کنم حجاب به من آرامش و احساس امنیت خاطر می‌دهد واین خیلی خوب است.

قبل از این چه دینی داشتید؟

ما دین‌مان هندو بود و من تنها مسلمان خانواده هستم.

بعد از این‌که به اسلام تشرف پیدا کردید برخورد خانواده و اطرافیان با شما چگونه بود؟

برخوردشان خیلی زیاد تغییر کرد برای این‌که از مسلمان شدنم می‌ترسیدند در هند به‌خاطر تبلیغات منفی رسانه‌های آمریکایی و غربی از اسلام تصویر بدی در اذهان عمومی ایجاد کرده‌اند و خوب پدر و مادرم هم وقتی فهمیدند من مسلمان شده‌ام ‌ترسیدند

مگر چه تصویری از اسلام نشان می‌دهند؟

خانواده برای ما هندی‌ها خیلی اهمیت دارد ولی می‌گفتند در اسلام، خانواده هیچ امنیت ندارد و زن کاملا تابع مرد است از خودش هیچ آزادی ندارد حقوق زنان رعایت نمی‌شود و مجبورهستند حجاب داشته باشند. ‌مسئله دیگر این‌که در اسلام تنها به فرزندآوری و ازدواج مردان با چند زن می‌اندیشند و مردان مقید به خانواده ‌نیستند برای همین خانواده من را منع می‌کردند می‌گفتند این دینی که انتخاب کردی عاقبت خوبی برای تو ندارد.

دچار تردید هم شدید؟

نه؛ اصلا چون من اسلام را با تحقیق و مطالعه انتخاب کردم و تحت تاثیر القائات منفی رسانه‌های غربی و عوامانه نبودم برای همین روی اعتقادم ایستادم و مقاومت کردم آنها اسلام را نمی‌شناسند که این‌طور فکر می‌کنند ولی من خودم می‌دانم که اینها حقیقت ندارد و دستورات خدا در ا‌سلام برای راحتی و آسایش ماست

در دانشگاه با مشکل مواجه نبودید؟

من به کسی نگفته بودم که مسلمان شدم برای این‌که بتوانم راحت درسم را بخوانم و به تحصیلاتم را به اتمام برسانم زیرا می‌دانم ناراحت می‌شدند ولی وقتی به کشورم برگشتم به همه آنها می‌گویم که مسلمان شیعه شده‌ام.

چطور شد که ایران را برای تکمیل شناخت دینی انتخاب کردید؟

وقتی مسلمان شدم یکسال و نیم تلاش کردم تا به ایران بیایم زیرا برخلاف موج ایران‌هراسی که به شدت هم رواج دارد، درباره ایران اطلاعات خوبی به دست آوردم به‌خصوص این‌که دیدم می‌توانم در ایران، اسلام حقیقی را بهتر و بیشتر دنبال کنم به‌خاطر این‌که هرچند در کشورهای عربی از جمله عربستان به دلیل وجود شهرهای مقدس مکه و مدینه اسلام بود و مسلمانان زیادی از هند هم آنجا می‌رفتند اما به نظرخودم اسلام در آن کشورها کامل نبود درحالی‌که ایران شرایط خیلی بهتری برای شناخت اسلام دارد مهم‌تر از همه می‌توانم در ایران درباره امامان و اهل بیت مطالعه کنم و آنها را بیشتربشناسم ولی آنجا این فضا وجود ندارد زیرا شیعیان در ایران آزادتر و بیشترهستند و امامان را قبول دارند البته در تمام دنیا شیعه وجود دارد اما اینجا کسی مانع شیعیان و فعالیت‌هایشان نیست بدون مشکل درس می‌خوانیم کسی هم نمی‌پرسد چرا این درسها را می‌خوانید. به‌همین خاطر تصمیم گرفتم ایران بیایم دوستان و استادانی که داشتنم خیلی کمکم کردند و حتی بلیت آمدن به ایران را برایم خریدند.

از همان ابتدای تشرف به اسلام،‌ شیعه شدید؟

بله؛ خدارا شکر بعد از تحقیقات و شناخت امامان شیعه شدم، اگر خدا دل من را روشن نکرده بودم شاید من شیعه نشده بودم، زیرا هرچند درهند شیعه هست ولی من با شیعیان زندگی نکرده بودم.

چه شد که با تشیع آشنا شدید؟

وقتی از امام حسین علیه السلام ، امام علی علیه السلام ، حضرت فاطمه علیها السلام و حضرت مهدی (عجل الله تعالی)چیزهایی می‌شنیدم خیلی دوست داشتم برای همین از همان ابتدا احساس کردم اینها هستند و وجودشان اسلام را زیباترکرده است و قبولشان داشتم بعد به من گفتند تو شیعه هستی که به اهل بیت علاقه داری

وقتی تصمیم گرفتید به ایران بیایید عکس العمل خانواده شما چطور بود؟

خب طبیعتا خیلی ترسیدند و نگران شدند به خاطراین‌که ذهنیت خوبی از ایران نداشتند و رسانه‌های وابسته به آمریکا از ایران تصوی بدی نشان می‌دهند و یک موج ایران‌هراسی براه‌انداخته‌اند آنها مدام می‌گویند ایرانی‌ها تروریست و خشن هستند برای همین خانواده‌ام اجازه آمدن به ایران را نمی‌دادند ولی من تصمیم خودم را گرفته بودم و می‌خواستم تا به ایران بیایم گفتم می‌روم اگر شرایط خوب نبود برمی‌گردم چون آنها اجازه ندادند من به کمک استاد و دوستانم آمدم.

چند سال در ایران هستید؟

تقریبا سه سال است که به ایران آمدم

در این مدت ایران را چطور دیدید؟

کشوری پیشرفته و آزاد که مردم به‌خصوص زنان آزادی عمل دارند و اصلا آنچه رسانه‌ها و تبلیغات منفی علیه ایران می‌کنند اینجا نیست. اینها نعمت خدا و لطف اهل بیت و امام زمان است که ایرانی‌ها زندگی خوبی دارند البته مشکلات وجود دارد اما خدارا شکر ایران کشورخوبی است و دیگراین‌که رهبر اسلام در ایران است وچه چیزی بهتر ازاین می‌تواند باشد.

در این مدت دلتنگ خانواده هم شده‌اید ؟

انسان وقتی راه درستی را انتخاب می‌کند سختی‌های زیادی برایش پیش می‌آید و ارزش این دارد تا سختی‌ها را تحمل کند شاید چند روز و چند ماه و حتی چندسال سخت باشد اما اگربه خدا توکل کنیم و به اهل بیت متوسل ‌شویم سختی‌ها و دوری از خانواده و وطن آسان می‌گردد. اینجا همه چیز خوب است زیرا می‌دانم یک روز به کشورم برمی‌گردم و آنچه از اسلام آموخته‌ام را به دیگران انتقال می‌دهم

یعنی خانواده و اطرافیان را به اسلام دعوت می‌کنید؟

بله؛ از بین خانواده تنها من با اسلام آشنا شدم می‌خواهم وقتی برگردم تلاش کنم تا اسلام را به آنها معرفی کنم البته این درحالی است که من خودم خوب اسلام را خوب بشناسم و به آن عمل کنم تا بتوانم مروج خوبی هم باشم و به دیگران انتقال بدهم می‌خواهم به هموطنانم اسلام را خوب نشان بدهم زیرا اگر بفهمند اسلام کاملترین و بهترین دین است درباره اسلام و مسلمانان نظرشان مثبت می‌شود.

درباره کدام یک از امامان شناخت بیشتر دارید؟

من درباره امام علی، حضرت فاطمه و امام حسین مطالب زیادی خوانده و شنیده‌ام ولی درباره سایر امامان و شناخت کمی دارم دوست دارم بتوانم آنها را هم بیشتر بشناسم.

چطور شد اسم معصومه را برای خودتان انتخاب کردید؟

اول باراین اسم را دوست من انتخاب کرد من فهمیدم که اسم معصومه یعنی پاک و درستکار. برای همین اسمم را دوست داشتم بعدا تازه فهمیدم که اسم تنها خواهر امام رضا علیه السلام هم معصومه هست واین برایم جالب بود ازطرفی به خاطراین‌که به فاطمه زهرا علیها السلام هم علاقه زیادی دارم اسمم را معصومه زهرا گذاشتم

پس به حضرت معصومه ارادت زیادی دارید؟

بله؛ هرهفته به حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران می‌رویم و عبادت و زیارت می‌کنیم حس و حال خوبی دارد‌. خیلی دوست دارم

به غیر از قم،‌ شهرهای دیگر ایران را هم دیده‌اید؟

بله؛ من به تهران و مشهد رفته‌ام

در مشهد بارگاه حضرت امام رضاست هنگام زیارت امام رضا چه حسی داشتید؟

قابل بیان نیست نمی‌توانم بگویم چون فارسی بلد نیستم نمی‌دانم از چه کلماتی استفاده کنم اما خیلی خوب بود دوست داشتم.

در ایران برخی دختران و زنان حجاب وپوشش خوبی ندارد با دیدن این افراد چه ذهنیتی به شما دست می‌دهد؟

من دین اسلام را از بین سایر ادیان انتخاب کردم چون با مطالعه آن را شناختم و فهمیدم کاملترین دین است من اسلام را از روی اجبار انتخاب نکردم حجاب را دوست دارم برای همین درگرمای تابستان و یا شرایط سخت وقتی حجاب دارم، سختی آن برایم شیرین است زیرا می‌دانم خدا و اهل بیت ما را می‌بینند و این شیرینی آن را بیشتر می‌کند تا پوشش داشته باشم. وقتی این افراد را در ایران دیدم خیلی ناراحت شدم که چرا اینجا دیگر حجاب رعایت نمی‌شود زیرا اصلا فکر نمی‌کردم در ایران که فضای اسلامی حاکمیت دارد و شیعیان زیاد هستند این‌طور حجاب‌ها هم باشد اما بعد کم کم فهمیدم از این دسته افراد همه جای دنیا وجود دارد حتی در ایران، زیرا اینها شناختی از اسلام و خدا ندارند تا بدانند اگر خدا در اسلام دستور به حجاب داده ‌است، ‌اجبار و سختی ظالمانه نیست بلکه فقط برای خود ما حجاب مقرر شده است زیرا حجاب و پوشش اسلامی به ما دختران و زنان امنیت و آرامش می‌دهد؛ مطمئنا اگر این افراد بدحجاب اسلام را بشناسند قطعا حجابشان را رعایت می‌کنند و پوشش خوبی خواهند داشت. اسلام موروثی نیست باید در گفتار و عمل به آن پایبند باشیم و عمل کنیم تا اثرآن زیاد باشد اخلاق و ایمان خیلی مهم است.

چه نظری درباره رهبر انقلاب دارید؟

من خیلی رهبر را دوست دارم گفتار و رفتارشان مثل پدری مهربان و دلسوز است. درباره رهبری اسلام خیلی چیزها شنیدم و در کتاب‌ها خوانده‌ام که ایشان با وجود قدرت و موقعیت بالایی که دارند،‌ زندگی‌شان خیلی ساده است و با همه مهربان و رئوف هستند. اما فقط روز رحلت امام ایشان را از دور دیدم

دوست دارید اگر به دیدارشان رفتید به ایشان چه بگویید؟

فارسی خوب بلد نیستم نمی‌توانم به‌خوبی با ایشان حرفی بزنم برای همین می‌خواهم فقط نگاهشان کنم زیرا ایشان جانشین امام زمان(عجل الله تعالی) هستند و جایگاه بالایی دارند.

به عنوان یک نوشیعه آینده اسلام را چطور می‌بینید؟

امروز دردنیا جنگ وکشتار زیادی رخ می‌دهد اما با ظهور امام زمان(عجل الله تعالی) همه جا صلح و آرامش برقرار می‌شود وقتی امام بیاید دیگر خونریزی و کشتار نخواهد بود. به نظرمن در آینده همه انسان‌ها به دین اسلام معتقد می‌شوند و مسلمان می‌شوند به این ترتیب همه با هم نزدیک می‌گردند.

 

منبع: بصیرت

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار