تاریخ انتشار :

روزنامه «دیلی تایمز»

اقتصاد اسلامی صنعت در حال رشد جهانی است

اقتصاد اسلامی ، صنعت در حال رشد جهانی است که توجه بسیاری از غیر مسلمانان و کشورهای غیر مسلمان را به خود جلب کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) روزنامه «دیلی تایمز» در مقاله ای به قلم دکتر «ظهور خان»،استاد اقتصاد در موسسه علوم مدیریت در پیشاور پاکستان،نوشت:اقتصاد اسلامی صنعت در حال رشد جهانی است که توجه بسیاری از غیر مسلمانان و کشورهای غیر مسلمان را به خود جلب کرده است.

اقتصاد اسلامی دارای جاذبه دووجهی یا دو جانبه برای مشتری ها و سپرده گذاران است.اول اینکه راه حل های مالی بر اساس قوانین اسلامی برای هر دو گروه مشتری ها و سپرده گذاران فراهم می کند.دوم اینکه سود مالی به اندازه موسسه های مالی معمول را برای این دو گروه تضمین می کند.

۲۰ کشور اصلی که تولیدات و خدمات مالی اسلامی در آنها در حال رشد هستند شامل کشورهای غیر مسلمان مانند بریتانیا،سوئیس و تایلند هستند.

بریتانیا سخت تلاش می کند تا لندن را مهد بانکداری اسلامی در رقابت با دوبی کند.

علاقه ای که کشورهای غیر اسلامی به خدمات و تولیدات اقتصاد اسلامی نشان می دهند منعکس کننده برتری اقتصاد اسلامی است.

رشد صنعت اقتصاد اسلامی نوعی عدم هماهنگی را میان منابع انسانی لازم و موجود در سطوح مختلف و برای موسسه های مختلف به وجود آورده است.

در عین حال این مسئله فرصتی را برای موسسه های آکادمیک به وجود آورده است تا برنامه های کسب و کار اسلامی را طراحی کرده و توسعه دهند تا نیازهای مربوط به صنعت اقتصاد اسلامی بر آورده شود.

آموزش اقتصاد اسلامی می تواند این نیاز را به خوبی برآورده کند چرا که نبود آگاهی کافی از اقتصاد اسلامی در میان موسسه های مالی سنتی می تواند تصورات اشتباهی را در زمینه خدمات این نوع اقتصاد در میان مشتری ها به وجود بیاورد.

اقتصاد و بانکداری اسلامی بسیار سریع تر از افراد فارغ التحصیل آموزش دیده در این زمینه در حال رشد است.

بر اساس برآوردهای انجام شده،حدود چهار هزار فارغ التحصیل اقتصاد اسلامی در سال برای تامین نیاز منابع انسانی صنعت اقتصاد اسلامی تنها در پاکستان نیاز است و این نسبت در جهان به مراتب بیشتر خواهد بود.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار