تاریخ انتشار :

مسجد قبه در حیدرآباد هند

اجرای برنامه بازدید از مسجد من با هدف آشناسازی غیرمسلمانان با دین اسلام و مسجد

مراسم «بازدید از مسجد من» که به مناسبت عید سعید فطر در مسجد قبه در حیدرآباد برگزار شد، هدف اصلی اش آشناسازی غیرمسلمانان با دین اسلام و مسجد و ایجاد پل میان ادیانی بود

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از business-standard، به مناسبت عید سعید فطر، مسجد قبه در حیدرآباد هندوستان، درهایش را به روی تمامی اجتماعات (مسلمانان و غیرمسلمانان) گشود.

این طرح بخشی از برنامه «بازدید از مسجد من» بود که اخیرا در برخی مساجد هندوستان به راه افتاده و بر اساس آن اعضای دیگران اجتماعات مذهبی و پیروان مکاتب مختلف به ویژه هندوها از مساجد و زیارتگاه های مسلمانان بازدید می کنند تا درک بهتری از اصول اسلامی و دیدگاه های دینی داشته باشند.

ماهیتا یک بازدیدکننده هندو گفت: من برای نخستین بار است که پا به یک مسجد می گذارم. ما فکر می کردیم که آن ها به ما اجازه آمدن به مسجد را نمی دهند. اما مدیریت مسجد این اجازه را به ما داد و ما برای نخستین بار از نزدیک شاهد نماز خواندن مسلمانان بودیم. به علاوه پس از آمدن به اینجا چیزهای زیادی راجع به اسلام آموختیم.

سیدمحسن علی برگزارکننده نشست گفت: هدف اصلی ما ترویج آگاهی درباره اسلام و ایجاد پل میان ادیان در بین اجتماعات مذهبی می باشد که بین شان فاصله افتاده است.

وی گفت: ما برنامه «بازدید از مسجد من» را اساسا برای ایجاد برادری و همدلی اجتماعی و کاهش فاصله میان اجتماعات مذهبی ایجاد کرده ایم. هدف این ابتکار دعوت از دیگر اجتماعات به مسجد ماست تا آن ها را به درک اصول دینی و فعالیت های مذهبی مان تشویق کنیم.

علی افزود: مسلمانانی که به اینجا می آیند نیز فرصتی به دست می آورند تا با دیگر اجتماعات تعامل نزدیک داشته باشند.

گفتنی است مسجد قبه در هندوستان نه تنها نخستین مسجدی است که چنین برنامه ای را در این کشور برگزار می کند، بلکه از نظر معماری اسلامی نیز ساختاری متفاوت و بی مانند دارد. این مسجد در یک محوطه بیش از ۸۵۰ مترمربعی ساخته شده است که معماری مشابه مساجد عربی در مصر دارد. این مسجد گنبد و مناره بلندی دارد که بر روی مسجد سه طبقه افراشته شده و ظرفیت بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ نمازگزار را دارد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار