تاریخ انتشار :

گردشگری حلال

گردشگری حلال در کشورهای غیر مسلمان

تعداد زیادی از کشورهای غیرمسلمان در حال هموار کردن راه برای گردشگرانی هستند که مقاصدی را برای گردشگری حلال جستجو می کنند تا تعطیلاتشان را بر اساس موازین دینی خود در این مکان ها بگذرانند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «نشنال نیوز»،تعداد زیادی از کشورهای غیرمسلمان در حال هموار کردن راه برای گردشگرانی هستند که مقاصدی را برای گردشگری حلال جستجو می کنند تا تعطیلاتشان را بر اساس موازین دینی خود در این مکان ها بگذرانند.

از تایلند تا اسپانیا،کشورهایی وجود دارند که انتخاب های ایده آلی را برای افرادی که به دنبال گردشگری حلال هستند،ارائه می دهند.

ژاپن

قبل از به دست آوردن حق میزبانی بازی های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو هم ژاپن به عنوان یکی از مقاصد مناسب برای گردشگری حلال شهرت داشت اما در شرایط جدید این کشور تلاش می کند تا گردشگران مسلمان بیشتری را جذب کند.

ژاپن دارای تعداد زیادی رستوان با مجوزهی حلال است. از توکیو تا کیوتو می توان بهترین رستوران های حلال را پیدا کرد که نام همه آنها در www.halalgourmet.jp

آمده است.

مسجد «camii» بزرگ ترین مسجد ژاپن است که بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

گردشگران مسلمان همچنین علاقه زیادی به پوشیدن کیمونوی سنتی به عنوان پوششی که دارای حجاب است در ژاپن دارند.

آفریقای جنوبی

به عنوان یکی از پر بازدیدترین کشورها در قاره آفریقا،آفریقای جنوبی یک مقصد گردشگری حلال در حال رشد است.بیشترین جمعیت مسلمان این کشور را می توان در «کیپ تاون» یافت،جایی که رستوران ها و هتل های حلال مانند «هیلتون کیپ تاون» فراوان یافت می شوند.

گردشگران حلال باید از جامعه اسلامی «کیپ مالی» در «بو-کاپ» بازدید کنند که میزبان قدیمی ترین مسجد در این کشور است.

اسپانیا

اسپانیا ستاره ای دیگر در گردشگری حلال است.فرودگاه مادرید دارای دو مسجد و فروشگاهی برای ارائه غذاهای حلال است.

این در حالی است که بسیاری دیگر از فرودگاه های اسپانیا هم نمازخانه  و وضوخانه هایی برای مسلمانان دارند.

علاوه بر تعداد روز افزون رستوران های حلال،رژیم مدیترانه ای اسپانیا شامل غذاهای دریایی و سبزیجات است که امکان دسترسی به غذاهای حلال را آسان تر می کند.

به طورر کلی بیش از ۲۵۰ مسجد در سراسر اسپانیا وجود دارند و بسیاری از چشم اندازهای این کشور دارای ریشه ای اسلامی هستند که از آن جمله می توان به « Mezquita-Catedral» قرن هشتم در «کوردوبا» اشاره کرد.

هند

«تاج محل» واقع در آگرا یکی از مشهورترین بناها با معماری اسلامی است که به نام جواهر هنر اسلامی هم معروف است.

سفر در هند برای گردشگران مسلمان بسیار مناسب است چرا که غذاهای حلال در رستوران های حلال و همچنین در خیابان ها به فروش می رسند.

مساجد بسیاری از جمله مسجد « Cheraman Juma» در کرالا وجود دارند که گفته می شود قدیمی ترین مسجد در هند است.

گردشگران مسلمان همچنین می توانند در Udaipur به کاخ «تاج لیک» بروند،یکی از مکان های پادشاهی سابق که دارای اتاق ها و مینی بارهای بدون الکل برای مسلمانان و همچنین سجاده هایی برای نماز خواندن آنهاست.

تایلند

این کشور دارای سه هزار و ۵۰۰ رستوران حلال است و در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گردشگری حلال در میات کشورهای غیر اسلامی است.

هتل هایی مانند « Nouvo City» بانکوک از جمله هتل هایی هستند که مسلمانان در آنها به راحتی می توانند از خدمات حلال بهره مند شوند.

دانلود اپلیکیشن « Thailand Muslim Friendly» می تواند کمک شایانی به گردشگران برای پیدا کردن مساجد،هتل ها و رستوران های حلال کند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار