تاریخ انتشار :

مراکش

افزایش فروش محصولات دینی و قرآن کریم در ماه رمضان

فروش قرآن کریم و نوارهای دینی باوجود رقابت شبکه های موضوعی دینی در ماه رمضان احیا شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،به نقل از الطنجه، تلاوت قرآن کریم یکی از اعمال عبادی به شمار می آید که بیشتر مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان به آن تمایل دارند. به طوری که بسیاری از آنها قرآن مخصوصی را برای تداوم تلاوت خود برمی گزینند. براساس آمارهای فروشندگان و مسئولان کتابفروشی ها، این مسئله باعث شده است که فروش قرآن کریم در کتابخانه ها و نمایشگاههای تخصصی ۵۰ درصد افزایش یابد.

 برهمین اساس، به طور قابل ملاحظه ای تجارت قرآن مزین به رنگها و اشکال و حجم ها مختلف از سوی مردان و زنان و جوانان باتوجه به قدرت خریدشان فعال شده است.

«بدیعه العلوانی» مالک کتاب فروشی در «راس المصلی» در طنجه واقع در مراکش، گفت:  فروش قرآن کریم در طول ماههای رجب و شعبان با افزایش درخواستها از طرف مردم به خصوص زنان بیشتر شده است. به طوری که فروش این کتاب الهی در این دو ماه نسبت به ماههای دیگر بیشتر بوده است.

العلوانی تاکید کرد: به دلیل ناتوانی در قدرت خرید، مراکشی ها هنوز قرآن های عادی را که بهای آنها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درهم است، خریداری می کنند. قرآنهایی که برای همه در دسترس است و قدرت خرید آن را دارند.

وی ادامه داد: زنان نسبت به مردان از خرید این قرآنها بیشتر استقبال کرده است. زیرا مردان می توانند در مساجد قرآن های وقفی را در زمان های مختلف تلاوت کنند. درحالی که زنان نمی توانند در هر زمانی به این کار را انجام دهند.

«عبدالمنعم» یکی از مالکان مغازه های فروش محصولات دینی در خیابان فاس در طنجه، درباره میزان استقبال مردم در طول ماه رمضان از محصولات دینی گفت: استقبال در این مدت در مقایسه با سایر دوره ها بی سابقه بوده است. همچنین بهای کتابچه ها و نوار دینی قاره ای باقی می ماند، اما برخی از فروشندگان قیمت آنها را کاهش می دهند تا مردم بتوانند آن را به دست آورند.

علاوه بر کتابفروشی های عمومی و پاساژها، در تعدادی از خیابان ها پدیده فروش قرآن و نوارهای دینی دیده می شود. از این نمایشگاههای خیابانی در طول ماه رمضان استقبال شده است.

این درحالی است که پایگاه های الکترونیکی و شبکه های موضوعی دینی که در طول ماه رمضان فعال هستند، قبله ای برای مردم به شمار می آیند و با فروشندگان محصولات دینی رقابت می کند. اما با این وجود فروش محصولات دینی و قرآن کریم فضای معنوی و روحانی را در ماه مبارک می افزاید.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار