تاریخ انتشار :

انتشار کتاب مساجد در آماج حملات توسط نویسنده هلندی استاد دانشگاه لیدن

یک نویسنده هلندی استاد دانشگاه لیدن با کمک یک گروه ۱۲ نفره از اساتید دانشگاهی، وکلا و پژوهشگران کتابی با عنوان «مساجد در آماج حملات» را منتشر کرده و به مسئله اسلام هراسی در کشورش پرداخته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از دیلی صباح، یک نویسنده در کتابی با عنوان «مساجد در آماج حملات» ضمن اشاره به افزایش اسلام هراسی در سال های اخیر در کشور هلند، بر این نکته تاکید کرده که مسلمانان این کشور به  دلیل اعتقادات دینی شان تحت فشار قرار دارند.

این کتاب توسط موسسه مطالعات بنیاد امور دینی هلند منتشر شده و در پی تشدید نگرانی میان مسلمانان کتاب مذکور با همکاری یک گروه ۱۲ نفره از اساتید دانشگاهی، وکلا و پژوهشگران به نگارش درآمده است.

هدف از انتشار این کتاب افزایش آگاهی مردم درباره معضل اسلام هراسی در جامعه و به ویژه در میان سیاستمداران عنوان شده است.

دکتر اینک واندرواک که در کارنامه نویسندگی خود کتاب «اسلام هراسی و تبعیض نژادی در هلند» را دارد، درباره این کتاب به خبرنگاران گفت: تساوی و برابری میان مردم و آزادی ادیان یکی از حقوق اساسی انسانی به شمار می‌رود، با این حال مسلمانان در جامعه هلند از این لحاظ تحت فشار هستند که نمونه آن را می‌توان در اقدامات خشونت‌باری که طی سال‌های اخیر علیه مساجد صورت گرفته، مشاهده کرد.

واندرواک در ادامه افزود: به طور متوسط سالیانه ۲۵ حمله علیه مساجد صورت می گیرد که خود مسبب ایجاد نگرانی در میان جامعه مسلمانان شده است.

این پژوهشگر دانشگاه لیدن در ادامه خاطرنشان کرد:

در کتاب حملات اسلام هراسی از جنبه‌های مختلف بررسی شد. برای مثال روند محاکمه چند نفر از عاملان این حملات در ۲۰ سال اخیر مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد که سیر تعقیب قضایی و مجازات بسیار ناچیز بوده است. در مدت مذکور ۲۷ حکم قضایی برای آتش زدن مساجد صادر شده در حالی که شمار حملات دو برابر بوده است.

به گفته وی همچنین افراد محدودی به جرم اعمال تبعیض نژاد متهم شده اند، درحالی که براساس قوانین در صورت احراز جرم تبعیض و نژادپرستی، متهم باید متحمل اشد مجازات شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار