تاریخ انتشار :

خانم ویکتوریا

بانوی تازه مسلمان اوکراینی: مسلمان شدم چون دین اسلام با عقل فطرت آدمی سازگار است

ویکتوریا-بانوی اکراینی-ضیافت الرحن

ویکتوریا در ادامه گفت: سوالات زیادی در ذهنم ایجاد شده بود که یک مسیحی نمی توانست به آن پاسخ دهد اما وقتی با دین اسلام آشنا شدم متوجه شدم دین اسلام چقدر عقلی و بر اساس فطرت است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) ـ بانوی اوکراینی در برنامه ضیافت الرحمن کار مشترک انجمن شهید انیلی با شبکه امام رضا(ع) گفت: مسلمان شدم چون دین اسلام با فطرت آدمی سازگار بود.

خانم ویکتوریا، بانوی مسلمان اوکراینی که چهار سال پیش از آیین مسیحیت به دین مبین اسلام گرویده است، دلیل این گرویدن را سازگاری دین اسلام با فطرت آدمی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه قبلا هیچ وقت درباره خدا فکر نکرده بودم، گفت: خانواده ام همیشه می گفتند، اول درس، بعد دانشگاه، بعد کار و پول و این سبب شده بود تا من در مورد هر چیزی غیر از خدا فکر کنم. اما یک روز فرا رسید که من درباره خدا و همه آنچه که خلق کرده است، فکر کردم و از جمله همین اجزای بدن که در کنار یکدیگر کارهای بزرگی انجام می دهند، برایم خیلی جالب بود، سوالاتی برای من ایجاد شد و در نهایت پی بردم که اینها فقط کار خداوند می تواند باشد.

ویکتوریا-بانوی اوکراینی-ضیافت الرحمن

ویکتوریا-بانوی اوکراینی-ضیافت الرحمن

میهمان برنامه ضیافت الرحمن شبکه امام رضا(ع) افزود: در همین راستا کتاب مقدس مسیحیان را خواندم و ترجمه آن را از اینترنت دریافت کردم و خیلی سوال برایم ایجاد شد مثلا چرا خدا در انجیل می گوید این کار را نکنید اما همه مسیحیان این کار را می کند یا داستان های آن برایم عجیب و غریب بود و برخی داستان ها خیلی گیج کننده بود. مثلا در این کتاب خداوند می گوید هر وقت ناراحت بودید شراب بخورید و این اصلا عقلی نیست چون وقتی شراب بخوریم مست می شویم اما بعد از آن دوباره مشکلات می آیند.

ویکتوریا در ادامه گفت: سوالات زیادی در ذهنم ایجاد شده بود که یک مسیحی نمی توانست به آن پاسخ دهد اما وقتی با دین اسلام آشنا شدم متوجه شدم دین اسلام چقدر عقلی و بر اساس فطرت است.

وی در خصوص وضعیت مسلمانان در اوکراین گفت: سه سال پیش که از اوکراین آمدم مسلمانان کم بودند و اگر هم بودند به صورت مخفیانه بودند اما چندی پیش که به کشورم رفته بودم تعداد بانوان محجبه را بیشتر دیدم و این برای من خیلی جالب بود و البته متوجه شدم آن ها بانوان مسلمان از کشور تاجیکستان هستند که به خاطر تحت فشار قرار گرفتن برای حفظ حجاب به آن جا مهاجرت کرده اند.

ویکتوریا در پاسخ به این سوال که بهترین ابزار تبلیغ در کشور شما چیست، گفت: به نظر من مشکل اصلی مردم در اوکراین مصرف الکل است و مشکل بعدی فقر است چرا که آن ها بیشتر در حال کار کردن هستند و فرصتی برای پرداختن به دین ندارند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار