تاریخ انتشار :

سیسیل

همه کلیساها در جزیره سیسیل زمانی مسجد بودند

«پالرمو» که میزبان بیش از ۲۵ هزار از کشورهای اسلامی مانند بنگلادش است، نماد چند فرهنگی گرایی و تلفیق که بر پایه تاریخ «سیسیلی» ساخته شده به شمار می آید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «الجزیره»، صدای بیش از ۲۰ کودک که قرائت قرآن را تمرین می کنند فضای خالی مرکز فرهنگی اسلامی «Via Roma» در پالرموی ایتالیا را پر کرده است.

«پالرمو» که میزبان بیش از ۲۵ هزار از کشورهای اسلامی مانند بنگلادش است، نماد چند فرهنگی گرایی و تلفیق که بر پایه تاریخ «سیسیلی» ساخته شده به شمار می آید.

این جزیره مدیترانه ای که پالرمو پایتخت آن است و زمانی به مدت ۲۰۰ سال در قرن های نهم تا یازدهم،محلی برای زندگی مسلمانان بوده هنوز هم نشانه هایی از تاریخ اسلام همه به لحاظ فیزیکی و هم فرهنگی را داراست.

امام «احمد عبدالمجید مکالوسو» ،از مسلمانان پالرمو می گوید: «همه کلیساها در اینجا زمانی مسجد بودند و این تاریخ سیسیلی است.»

او در حالی که در صومعه « San Giovanni degli Eremiti» قدم می زند به بخش بدون رنگ یک دیوار اشاره می کند و می گوید که اینجا زمانی محراب یک مسجد به سمت کعبه بوده است.»

به گفته احمد،این نمادها مانند کتیبه قرآنی در کلیسای جامع پالرمو؛معماری عربی که در چشم انداز این منطقه به چشم می خورد و فرهنگ مردم آن ،کار را برای تطبیق مهاجران مسلمان به خانه جدید خود راحت تر می کند.

او در این باره می گوید: «به طور قطع برای مسلمانانی که از کشورهای دیگر به اینجا می آیند،سیسیلی یک استثنای خوشحال کننده است چرا که وضعیت طبیعی اتحاد و برادری میان مسلمانان،یهودیان و دیگر مذاهب در آن وجود دارد.»

مکالوسو» می افزاید: «سیسیلی ها از دیگر جاهای اروپا در این موقعیت طبیعی برای تنوع گرایی متفاوت هستند.سیسیلی ها این وابستگی و تعلق به جهان اسلام را در «دی ان ای » خود دارند.»

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار