تاریخ انتشار :

انجمن اسلام بمبئی

همکاری‌های مشترک فرهنگی ایران و انجمن اسلام بمبئی

همکاری‌های مشترک فرهنگی ایران و انجمن اسلام بمبئی در زمینه‌های برگزاری سمینار و جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ادبی توسعه می‌یابد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با ظهیر قاضی، رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی انجمن اسلام بمبئی دیدار و درباره همکاری‌های مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

ظهیر قاضی در سخنانی، گفت: ایران کشوری بزرگ در خاورمیانه و دارای تمدنی چند هزار ساله است و از دیرباز به عنوان مهد هنرهای گوناگون شناخته می‌شده و اکنون به دستاورهای چشم‌گیری دست یافته است.

رییس مؤسسه علمی و فرهنگی انجمن اسلام بمبئی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورها محسوب شود.

مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی نیز بیان کرد: ایران اسلامی با وجود همه مشکلات با عزم جدی به سوی قله‌های کامیابی گام‌های بلندی را برداشته است و امروزه الگویی برای دیگر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان محسوب می‌شود.

آشوری افزود: وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی در راستای وظایف خود، فعالیت‌ها و برنامه‌های گوناگونی را با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌ها در راستای بسط و گسترش فرهنگ میان دو کشور متمدن مشرق‌زمین انجام داده است.

وی ادامه داد: وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی تمایل دارد در این راستا با انجمن اسلام نیز برنامه‌های مشترکی همانند برگزاری سمینارهای علمی، فرهنگی و ادبی، جشنواره‌های مختلف فیلم، فرهنگی و هنری داشته باشد.

آشوری در ادامه با اشاره به قدمت زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند گفت: زبان و ادبیات فارسی در قدیم، زبان رسمی و اداری شبه قاره هندوستان بوده و تمامی مراسلات به این زبان انجام می‌پذیرفته است.

وی تأکید کرد: فراگیری زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان می‌تواند کمکی شایان به شناخت فرهنگ خودشان کند و دانشگاه‌های هند با توجه به پتانسیل‌های بالا می‌توانند در این جهت گام بردارند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار