تاریخ انتشار :

مسجد ناپرویل در ایلینوی آمریکا

برگزاری مراسم روز درهای باز مساجد در مسجد ناپرویل در ایلینوی

گردهمایی یک روزه درهای باز مسجد با هدف ترویج پیام صلح و بخشندگی و روبرویی با کلیشه های ضداسلامی در مسجد ناپرویل در ایلینوی آمریکا برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از newsindiatimes، صدها تن از پیروان ادیان مختلف در مراسم «روز درهای باز» مرکز اسلامی ناپرویل در ایالت ایلینوی آمریکا شرکت کردند.

در این مراسم تورهای بازدید از مسجد توسط داوطلبان جوان مسلمان برگزار شد و شرکت کنندگان سئوالات شان را درباره اسلام، مسجد و اعمال دینی پرسیدند. نماز ظهر در مسجد برگزار شد و بیش از ۱۰۰ داوطلب برای هماهنگی فعالیت های مختلف این روز مشارکت داشند.

شیخ رضوان علی امام جماعت مسجد ناپرویل در کنفرانسی خبری گفت: مرکز اسلامی و تیم میان ادیانی ما این مراسم روز درهای باز را برپا کردند تا پاسخ سئوالات مردم و نگرانی های آن ها را بدهند و تصاویر منفی ایجاد شده درباره اسلام و پیامبر اسلام (ص) را بزدایند.

ارشد عروس یکی از اعضای مسجد نیز گفت: ما امیدواریم که چنین مراسم هایی سبب شود سوءبرداشت ها درباره دین ما، مسلمانان و آموزه های دینی برطرف شده و خواهران و برادران ما بتوانند همدیگر را بهتر درک کنند و احساس خانواده داشته باشیم.

وی افزود: امروز هنگامی که همسایگان ما مسجد را ترک می کنند، پیامی قوی از صلح و عشق خواهند داشت.

بسیاری از غیرمسلمانان اعلام کردند که با مشاهده نماز خواندن مسلمانان، خوردن غذاهای لذیذ اسلامی، خاورمیانه ای، عربی، هندی، پاکستانی و شرکت در فعالیت های مفرح خانوادگی، اطلاعات زیادی درباره روز درهای باز مسجد به دست آوردند.

آن ها همچنین خاطرنشان کردند که ناپرویل شهری است که پیروان ادیان مختلف در آن سکونت دارند و در فضایی میان ادیانی همزیستی دارند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار