تاریخ انتشار :

بلژیک

افتتاح اولین مدرسه اسلامی در فلاندر بلژیک

افتتاح رسمی نخستین مدرسه اسلامی منطقه فلاندر در بلژیک که قرار است اول سپتامبر انجام شود، با مخالفت های زیادی از سوی مقامات این کشور روبرو شده و روابط جامعه اسلامی بلژیک با دولت ترکیه موردپسند دولتمردان بلژیکی نیست.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از brusselstimes، نخستین مدرسه اسلامی با نام «کالج سلام» در منطفه فلاندر بلژیک، اول  سپتامبر افتتاح می شود.

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که فدراسیون اسلامی بلژیک، ساختمان سابق سنیترا در در شهر گنک در استان لیمبورگ را خریداری کرده و قصد دارد آن را به یک مدرسه اسلامی تغییر کاربری بدهد.

گفته می شود مقامات بلژیکی رابطه خوبی با این موسسه ندارند زیرا آن ها  را مرتبط با دولت ترکیه و  از حامیان اردوغان رئیس جمهور این کشور می دادند. این درحالی است که یک سازمان عام المنفعه دیگری درخواست رسمی راه اندازی این مدرسه را داده است.

ذحل دمیر  عضو اتاق بازرگانی بلژیک خواستار تحقیقاتی در رابطه با این موسسه عام المنفعه شده و گفته است: هر چند آزادی تحصیل وجود دارد اما به نظرم بد است که اجتماعات مذهبی در سازمان های خودشان فقط باقی مانده ا ند. ما باید راه های جلوگیری از این مسئله را پیدا کنیم.

این مقام بلژیکی گفته که باید کسانی که پشت پرده راه اندازی مدرسه اسلامی هستند پیدا شده و مشخص شود بودجه این مدرسه از کجا تامین می گردد.

بازرسی تحصیلی در بلژیک تا پایان ماه آگوست فرصت دارد صلاحیت مدرسه را به تایید برساند. در صورت تایید صلاحیت مدرسه به صورت موقت ۶ ماهه  اه اندازی شده و پس از تحقیقات بعدی تاییدیه نهایی دریافت می کند.

فلاندر کجاست؟

منطقه زندگی مردم فلاندری است که به منطقه بزرگی از فرانسه و بلژیک گفته می‌شد اما اکنون یکی از ناحیه‌های بلژیک است.

این ناحیه در شمال بلژیک قرار دارد (ناحیه جنوبی بلژیک والونی نام دارد). مرکز آن شهر بروکسل است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار