تاریخ انتشار :

اندونزی

پیشنهاد افزودن دروس گردشگری اسلامی و حلال به درسهای مدارس

به گفته یک لیدر گردشگری حلال، پیشنهاد افزودن دروس گردشگری اسلامی و حلال قرار است به دوره های آموزشی در مدارس و دبیرستان های اندونزی اضافه شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از republika، پیشنهاد افزوده شدن درس «گردشگری حلال» به دروس مدارس و دبیرستان ها در اندونزی ارائه شده است.

آرشیا پوسپیتا هنی، یک لیدر گردشگری اسلامی در اندونزی از این طرح استقبال کرده و گفت: تدریس گردشگری حلال در دبیرستان ها، سبب توسعه سریعتر این رشته در اندونزی خواهد شد.

وی به خبرنگاران گفت: اگر گردشگری حلال به یک دوره درسی تبدیل شود، به این معناست که به نسل جوان آموزش داده شده و مایه امید در آینده خواهد بود. من امیدوارم دولت از این طرح استقبال کرده و ارزش آن را درک کند.

به گفته آرشینا به ویژه استان هایی چون جاوا و دیگر جزایر که جمعیت بالاتر مسلمانان را دارند می توانند از این دورس آموزشی بهره مند باشند.

وی توضیح داد: گردشگری حلال به مواد غذایی محدود نیست، بلکه در جاذبه های گردشگری نیز وجود دارد. برای مثال مسلمانانی که از جایگاه های گردشگری بازدید می کنند علاقه ای به فرهنگ ها و سنن غیراسلامی نشان نمی دهند.

درحالی که گردشگری حلال در جهان به سرعت رو به افزایش گذاشته، کشور اندونزی با بالاترین جمعیت مسلمانان در جهان قصد دارد در این عرصه پیشی بگیرد. در این میان درصد بالایی از غیرمسلمانان گردشگری حلال را انتخاب می کنند زیرا از نظر مواد غذایی تضمین پاکیزگی بالاتری دارد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار