تاریخ انتشار :

یادیرا ثباتا

انتشار قرآن با خط بریل توسط بانوی نابینای رهیافته امریکایی

یک زوج مسلمان نابینا در ایالت تگزاس آمریکا، در سال های اخیر برای کمک رسانی به مسلمانان نابینا اقدام به تولید و انتشار قرآن به خط بریل به زبان انگلیسی می‌کنند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از religionnews، یادیرا ثباتا که ۱۳ سال پیش از مسیحیت کاتولیک به اسلام گرویده، ۳۴ ساله و مادر چهار فرزند در فورت ورث در ایالت تگزاس آمریکا زندگی می کند. وی و همسرش ندیر ثباتا که هر دو نابینا هستند و از آنجا که برای آنها پیدا کردن قرآن خط بریل کار دشواری بوده سرانجام در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند کتاب قرآن را به خط بریل تولید کنند.

آن ها ۸ ماه صرف برگرداندن یک ترجمه معروف قرآن به زبان انگلیسی به لغات بریل کردند. آن سپس از یک وب سایت جمع آوری پول برای تهیه کمک های مالی برای خرید یک بروشور بریل استفاده کرده و شروع به تولید ترجمه های قرآنی در گاراژ منزلشان  کرد.

این زوج مسلمان آمریکایی در سه سال گذشته با استفاده از یک سازمان عام المنفعه خیریه با نام «لمس اسلام» اقدام به فرستادن بیش از ۱۵۰ نسخه قرآن بریل برای مساجد آمریکا کردند تا  مستقیما در میان مسلمانان نابینا یا دارای اختلالات بصری توزیع شوند.

یادیرا درباره نخستین باری که قرآن را مطالعه کرده گفت: حقیقتا به گریه افتادم. من طبیعتا به خواندن علاقه دارم. اینکه یک دهه مسلمان باشی و هرگز نتوانی قرآن را که کلام خداوند است را بخوانی سخت است.

وی افزود:  واقعا فرصت فوق العاده ای برای دیگر افراد نابینا است و من نمی توانم با کلمات توصیفش کنم.

این بانوی مسلمان ضمن بیان اینکه دیگر مسلمانان به او نوارهای ضبط شده از قرآن را در طی سال ها توصیه کرده بودند و بارها به قرآن گوش داده افزود که خواندن قرآن مستقیما چیز دیگری است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار