تاریخ انتشار :

مفتی اعظم روسیه:

تا ۱۵ سال آینده یک سوم جمعیت روسیه را مسلمانان تشکیل می دهند

با تغییرات جمعیت شناختی روسیه هم اکنون احساس می‌شود که لازم است “چندین” مسجد جدید در شهرهای بزرگ روسیه ساخته شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  رئیس شورای مفتی‌های روسیه پیش بینی کرده است که تا ۱۵ سال آینده تقریبا ۳۰ درصد از جمعیت این کشور مسلمان خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، شیخ “راویل عین‌الدین” مفتی اعظم جامعه مسلمان روسیه رقم قابل توجهی از مسلمانانی را که در این کشور سال گذشته برای عید قربان به مساجد رفتند، شاهد مثال آورد و در کنفرانسی در مسکو گفت حدود ۳۲۰ هزار نفری که برای عید قربان و نماز خواندن به مساجد آمدند، نشان داد که تعداد مسلمانان در روسیه در حال افزایش است.

عین‌الدین گفت: بنا به پیش بینی‌های متخصصان بعد از ۱۵ سال ۳۰ درصد از جمعیت روسیه شامل مسلمانان خواهد بود.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، مناطق مسلمان نشین روسیه بالاترین رقم موالید را دارا هستند که این مناطق شامل قفقاز شمالی و جمهوری تاتارستان می‌شود.

مفتی اعظم همچنین افزود که علاوه بر رقم بالای موالید، ورود گسترده افراد از آسیای مرکزی نیز از دلایل افزایش مسلمانان در روسیه است.

او همچنین گفت با تغییرات جمعیت شناختی روسیه هم اکنون احساس می‌شود که لازم است “چندین” مسجد جدید در شهرهای بزرگ روسیه ساخته شود.

گفته می‌شود که اکثریت مسلمان روسیه در شهرهایی از جمله مسکو، سنت پترزبورگ و یکتارینبورگ سکونت دارند.هنوز مشخص نیست که چند مسلمان در روسیه سکونت دارند، تخمین‌ها حاکی از ارقامی بین ۱۴ تا ۲۵ میلیون نفر است.

این رقم حدود ۱۰ تا ۱۴ درصد از کل جمعیت در سال ۲۰۱۸ را شامل می‌شد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار